آغاز مطالعات امكان‌سنجي 15 روستاي هدف گردشگري آذربايجان‌غربي

در  سومین جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی مصوب شد مطالعات امكان سنجي 15 روستاي هدف گردشگري در قالب فاز يك اين طرح آغاز  شود .
  

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، در اين جلسه دکتر هادی بهادری معاون امور عمراني استاندار  با تاَکید بر اهمیت روستاها در بحث گردشگری گفت: 15 روستای هدف گردشگري كه به عنوان فاز اول اين طرح در راستاي سياست هاي دولت در خصوص معيشت جايگزين براي كشاورزي در روستاهاي حاشيه درياچه اروميه  انتخاب شده،  با همكاري معاونت عمراني استانداري مطالعات امکان سنجی این روستا ها  آغاز گرديده تا طرح های عملیاتی نيز در آن ها اجرائی شود.

او ادامه داد:  در همین راستا استانداري تاَمين 50  در صد هزینه این مطالعات را  تعهد مي کند و باقیمانده  نيز توسط اداره كل  میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري تاَمين و  اجرائی شود.

پایین بودن هزینه های درمان در کشور فرصتی مناسب برای رونق گردشگری سلامت

بهادری در خصوص توسعه گردشگری سلامت در استان نیز با اشاره به پائین بودن هزینه های درمان در قالب گردشگری سلامت در کشور و استان  گفت: بایستی از این فرصت به نحو احسن استغاده نموده و با ارائه برنامه کوتاه مدت گردشگری سلامت از این ظرفیت مطلوب در راستای رونق گردشگری و ايجاد فرصت هاي اشتغال در استان بهره برد.

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  نیز با تاَکید بر اجرای طرح گردشگری سلامت در استان گفت: در این راستا نبایستی از اقسام گردشگری سلامت مثل گردشگری تندرستی، طبيعت گردي، آب در مانی ، استفاده از آب هاي معدني، آبگرم هاي استان و گياهان داروئي غافل ماند.

وی عدم صدور مجوز ، تعیین تعرفه و جلوگیری از فعالیت افراد واسطه غیر مجاز در این خصوص را از مشکلات پيش روی اجرای طرح گردشگری سلامت در استان دانست.

حسین امامی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اينكه 49 روستا به عنوان روستای هدف گردشگری در استان انتخاب شده اند، افزود: در سال هاي قبل بر اساس اعتبارات ملی و استانی فعالیت های عمرانی از قبیل راه سازي، احداث کمپینگ ، سرویس های خدماتی و بهداشتی و ساير زيرساخت هاي لازم در تعدادي از روستاهاي هدف گردشگري توسط اداره كل ميراث فرهنگي استان اجراء شده است.

وی افزود:  با توجه به اینکه تعدادی از این روستاها در حاشیه سواحل دریاچه ارومیه قرار دارند بایستی از این فرصت در راستای جایگزینی مشاغلي مثل صنایع دستی و هنرهاي سنتي و طرح هاي گردشگري استفاده کرد.

داود فرازی معاون برنامه ريزي و سرمايه گزاري اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه با تبیین شاخص های الزام آور در انتخاب روستاهای هدف گردشگری، گزارشی از عملکردهای اجرائی این اداره کل در روستاهای هدف گردشگری استان در قالب پاور پوئينت ارائه داد.

گفتنی است در ادامه این جلسه با همفکری اعضای حاضر 15 روستا از روستاهاي سطح استان به عنوان روستاهای هدف گردشگري  و انتخاب روستاي پایلوت در استان پیشنهاد شد.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139307161