روستاهای هدف گردشگری ایلام عامل جذب گردشگر به استان هستند

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام گفت: شش روستای هدف گردشگری شامل حیدرآباد، کلم، سراب کلان، پشت قلعه، زنجیره علیا، سنگ سفید وجود دارد که هریک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که به خصوص با داشتن آثار طبیعی در فصل تابستان مناسب گردشگران است.

عبدالمالک شنبه زاده اضافه کرد : این روستاهای هدف گردشگری استان ایلام بخش مهمی از گردشگری استان را به خود اختصاص داده اند چراکه بخش مهمی از زیبایی های استان در این روستاها قرار دارد و آثار زیادی در آنها نیز ثبت ملی شده است.

شبه زاده ادامه داد : ایجاد امکانات و زیرساختها در روستاهای هدف گردشگری از اولویتهای مهم میراث فرهنگی است و توسعه گردشگری در این مناطق بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و برای تحقق این موضوع برنامه های مختلفی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام آماده شده است و اجرای این برنامه ها همکاری سایر دستگاه ها از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را می طلبد و همچنین در روستاهای هدف گردشگری کلیه فعالیت ها و خدمات روستایی شامل طرح هادی روستا ، طراحی معماری و ... با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی انجام شود و همچنین روستاهایی که طرح  ندارنددر اسرع وقت بایستی طرح آنها تهیه گردد تا کلیه فعالیت ها بر اساس طرح مطالعاتی صورت گیرد . 

شنبه زاده اظهار داشت : وجود شش روستای هدف گردشگری در استان ایلام باعث شده این استان از ظرفیت بالایی در بخش روستایی برخوردار باشد و روستاهای دیگری نیز وجود دارند که قابلیت تبدیل به روستاهای هدف گردشگری را دارا هستند.

وی افزود :در روستاهای استان ایلام ظرفیتهای بسیار بالایی در بخش گردشگری، قالیبافی، دامداری و... وجود دارد که هرکدام باعث منبع درآمدی برای مردم روستاهای استان ایلام شده است و بدون شک بحث توسعه و عمران و آبادانی روستاهای استان ایلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه توسعه زیرساختهای روستا باعث جذب گردشگران و فروش محصولات روستاییان خواهد شد.

شنبه زاده عنوان کرد : ظرفیتهای بسیار بالای روستاهای استان ایلام نیازمند حمایتهای دولت و اجرای طرحهای مختلف به منظور توسعه زیرساختها است.

شنبه زاده در پایان بیان داشت: ایجاد زیرساختهای مورد نیاز در بخش گردشگری استان و روستاها شامل راه های ارتباطی، احداث کمپینگهای گردشگری، سفره خانه های سنتی، ایجاد راهنمای گردشگری و... دنبال می شود .

انتهای پیام/

کد خبر 1393071625