قوانین ایران از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حمایت می‌کند

عضو هیات علمی و رئیس پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قوانین و مقررات سرمایه گذارای در ایران از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به شکل یکسان حمایت می کند.

به گزارش میراث آریا(chtn) حسن الماس در پنل تخصصی سرمایه گذاری و تامین منابع مالی در سطح بین المللی در حوزه گردشگری و مهمان پذیری گفت: یکی از اصلی ترین نمودهای سرمایه گذاری کمک به جهانی شدن کشورهاست.

این عضو هیات علمی با اشاره به اینکه برای جذب سرمایه از بازارهای خارجی الزاماتی وجود دارد، یادآور شد: انسجام بازار مالی و پولی کشور، کارکردهای صحیح نهادها و سازمانها و الزام حضور در بازارهای بین المللی از جمله مواردی است که کشورها برای جذب سرمایه از بازارهای خارجی به آن نیاز دارند.

الماس ادامه داد: شورای جهانی سفر و گردشگری وضعیت 140 کشور را از لحاظ رقابت پذیری سفر مورد بررسی قرار داده که این تحقیق در 3 محور کلی چارچوب های تنظیمی، کسب و کار و زیرساخت ها اعم از منابع انسانی، فرهنگی و طبیعی انجام شده است.

رئیس پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: در رتبه بندی که براساس این تحقیق صورت گرفته جمهوری اسلامی ایران از نظر شاخص های رقابت پذیری سفر رتبه 96 را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در شاخص رقابت پذیری سفر از لحاظ قیمت ها و پایین بودن هزینه سفر کشور ما دارای رتبه اول است که این موضوع از نظر جذب گردشگری مثبت است اما در حوزه جذب سرمایه گذاری این نکته مزیتی برای ما محسوب نمی شود چراکه سرمایه گذاران به دنبال ارائه ارزان محصولات و خدمات خود نیستند.

الماس اضافه کرد: در سایر شاخص های رقابت پذیری کشور ما دارای رتبه های متفاوت است، در تعداد سایت های میراث جهانی رتبه 9، ارزان بودن مالیات و بلیط رتبه 2، قدرت خرید رتبه 6، تعداد صندلی و کیلومتر پروازهای داخلی رتبه 25، و در هزینه های کسب و کار و فضای سرمایه گذاری کشور ما دارای رتبه 43 است.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی به سه شکل مستقیم، سهمی و قراردادی در کشورها انجام می شود، یادآور شد: بهترین و مطمئن ترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری مستقیم است.

الماس با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران قوانینی برای تسهیل سرمایه گذاری و ایجاد فضای مثبت برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی وجود دارد، گفت: قوانین و مقررات سرمایه گذارای در ایران از سرمایه گذاران داخلی و خارجی به شکل یکسان حمایت می کند.

رئیس پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی  افزود: در قانون تاسیس سازمان میراث فرهنگی که سال 82 تدوین شد، ماده ای با این عنوان وجود دارد که 10 درصد فاینانس بودجه کل کشور باید به مدت 10 سال به توسعه بخش گردشگری اختصاص داده شود.

وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر مناسب ترین بخش برای سرمایه گذاری در ایران بخش فناوری  اطلاعات و گردشگری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1393072318