برگزاری شب فرهنگی در تفرش

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: مراسم شب فرهنگی تفرش در روزسه شنبه 20 آبان با حضور استاندار محترم استان مرکزی  ، نخبگان، هنرمندان صنایع دستی و  تعزیه خوانان نمونه کشور در شهرستان تفرش  برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی سیدمحمدحسینی افزود: این مراسم باموضوع معرفی نخبگان ومفاخر برگزار می گردد.همچنین در نشستی که با هنرمندان داریم از خادمین میراث فرهنگی تجلیل میکنیم.
حسینی ابراز کرد: با معرفی تعزیه بعنوان میراث فرهنگی ناملموس وهمایش تجلیل از پیشکسوتان وخادمین تعزیه قصد داریم آئین های عاشورایی در استان را معرفی کنیم.

سید محمد حسینی گفت: در آیین افتتاح نمایشگاه فرهنگی شهرستان تفرش که از 17 آبان صورت گرفت از طریق تقدیم بروشور در غرفه میراث فرهنگی به معرفی ظرفیت های فرهنگی صنایع دستی پرداخته و با برگزاری مسابقات فرهنگی و برگزاری نمایشگاه آثارهنرمندان صنایع دستی در تکیه زاغرم به معرفیتوانمندیهایبومی منطقه می پردازدیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه دیروز با حضور پرشور مردم و مسئولین افتتاح شد و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی  افزود: ما بنا داریم این گونه برنامه های شب فرهنگی را با مشارکت هنرمندان عزیز در شهرهای مختلف استان برگزار نمائیم،لذا باتوجه به اینکه در ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین قرار داریم این برنامه در شهرستان تفرش با محوریت عزاداری سیدالشهداءبرگزار می گردد.

انتهای پیام/

کد خبر 1393081913