برگزاري همايش شيوه  استانداردسازي تاسيسات گردشگري  در سنندج

همايش يك روزه آموزش استاندارد سازي هتلها و مهمان پذيرهاي استان كردستان با حضور معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري ، رئيس جامعه هتلداران استان و مديران هتلها و مهمان پذيرها و مراكز اقامتي در مهمانسراي جهانگردي سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان، در اين همايش معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان گفت: استاندارد سازي يكي از موئلفه هاي اصلي براي جذب گردشگر و مسافرا در هتلهاو مراكز اقامتي و مهمان پذير ها خواهد  بود و اين يك امر ضروري براي هتلها و مراكز اقامتي و مهمان پذير ها خواهد بود كه مديران اين مراكز بايد آنها را رعايت کنند.

وطن دوست افزود: با توجه به جاذبه ها استان كردستان و وجود پتانسيلها در حوزه گردشگري  استان كردستان و حضور گردشگران و مسافران در سطح استان بايدالزاماتي در بحث استانداري سازي رعايت شود .
وي خاطر نشان كرد: در سال جاري تمديد پروانه بهره برداري تاسيسات گردشگري منوط به اجراي طرح استاندارد سازي است.

وي در خصوص كيوسك اطلاع رساني نيز گفت: متاسفانه بحث اطلاع رساني ما در فضاي مجازي بسيار ضعيف است و ما بايد اين اطلاعات را در فضاي مجازي  افزايش دهيم كه اين نيازمندهمكاري و تعامل اين مراكز با اداره كل ميراث فرهنگي و اطلاع رساني آنها به مركز است كه در اين خصوص نيز در مرز باشماق يك مر كز اطلاع رساني با همكاري انجمن دفاتر خدماتي و اطلاع رساني را راه اندازي كرديم.

وي در ادامه در خصوص استاندارد سازي هتلها و مراكز اقامتي و مهمان پذير ها گفت: استاندارد سازي شامل فرايند تطبيق استادارد سازي ، كيفيت مراكز اقامتي،امتياز دهي و ارزيابي هتلها و مراكز اقامتي و درجه بندي كيفيت و كميت يك مركز اقامتي براساس ضوابط و مقررات تدوين شده توسط سازمان و تعيين نرخ تعرفه واحد براساس كيفيت و كميت آنها و نحوه خدمات رساني به مسافران و گردشگران مي باشد كه باعث ميشود قانون ايمني و كيفيت يك واحد در حد قابل قبولي حفظ گردد.

در ادامه اين همايش رئيس جامعه هتلداران نيز از برگزاري اين همايش و حضور پررنگ مديران اين مراكز در همايش هاي آموزشي ابراز خرسندي كرد و گفت: اميداريم همواره شاهد برگزاري اين چنين همايش هايي در حوزه آموزش و اطلاع رساني به مديران هتلها و مراكزاقامتي و مهمان پذيرها و نيروهاي انها در بحث هاي مختلف حوزه صنعت گردشگري باشيم .

عبدالحميد حميدي افزود: در آينده اي نزديك يك دوره اموزش تخصصي  ويژه مديران تاسيسات اقامتي با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري  استان كردستان و جامعه هتلداران برگزار مي شود.
.در ادامه اين همايش مديران به بيان مشكلات و انتقادات و پيشنهادات خود در حوزه استاندارد سازي تاسيسات اقامتي  و ساير موارد ديگر پرداختند.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139308214