انجمن های میراث فرهنگی که سالها به فراموشی سپرده شده بود به همت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری احیا می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، انجمن های میراث فرهنگی بر اساس مصوبه 3/7/1373شورای سازمان میراث فرهنگی کشور بیش از 20سال شکل گرفته بود.

در پی برگزاری جلسات متعدد کارشناسی به منظور احیای این انجمن ها ،مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،طی حکمی رحمت اله رئوف را به عنوان دبیر و مجری انجمن های میراث فرهنگی منصوب کرد.

انجمن های مذکور ساختاری غیر انتفاعی و فرهنگی داشته که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی فعالیت می کنندو عمده اهداف آنها پژوهش،حفظ،احیا،معرفی و آموزش میراث فرهنگی کشور است.

این انجمن ها دارای سطوح استانی،شهرستانی،بخش،دهستان و روستا بوده و مدیران نهادهای مختلف ماننداستانداری ها،شهرداری ها،ادارات میراث فرهنگی،ادارات آموزش و پرورش،سازمان صدا و سیما،ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی،ادارات اوقاف و امورخیریه،شوراهای اسلامی شهر و روستا،ادارات راه و شهرسازی،ادارات حفاظت محیط زیست،مراکزآموزش عالی و معتمدین محلی عضوآن خواهند بود.

در نشست های تخصصی که طی روزهای اخیر در محل سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و با حضور معاونان این سازمان تشکیل شد ابعاد و زوایای جدید این موضوع مورد مورد بحث قرار گرفت.

با عنایت به اینکه اساسنامه انجمن های میراث فرهنگی مربوط به قبل از تشکیل سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز به آن اضافه شده و از توان و ظرفیت های این دو بخش نیز در تشکیل و فعالیت این انجمن ها استفاده خواهد شد.

رحمت اله رئوف که در تاریخ 18/9/93 با حکم رییس سازمان به سمت دبیر این انجمن ها منصوب شده اظهار داشت:به منظور دریافت نظرات فعالان حوزه میراث فرهنگی،به زودی همایشی در چارچوب هم اندیشی و تبادل دیدگاه ها تشکیل خواهد شد و ابعاد احیای انجمن های میراث فرهنگی بررسی و تدوین خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 139310164