بازارچه نوروزي صنايع‌دستي در مبادي ورودي و خروجي سمنان ايجاد شود

نماينده مردم سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي خواستار راه اندازي بازارچه موقت عرضه و فروش صنايع‌دستي در مبادي ورودي و خروجي سمنان در ايام نوروز شد.

به گزارش روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، «عليرضا خسروي» در بازديد از خانه صنايع دستي سمنان، از راه اندازي اين بازارچه اعلام حمايت كرد.

وي يكي از نقاط پيشنهادي ايجاد بازارچه را خروجي سمنان و در محل پارك سوكان اعلام كرد و خواستار نقطه يابي براي راه اندازي اين بازارچه شد.

خسروي ايجاد بازارچه عرضه و فروش صنايع‌دستي را در معرفي استان، توقف مسافران، حمايت از صنايع دستي استان با فراهم شدن زمينه فروش و ايجاد انگيزه بيشتر در هنرمندان، موثر دانست و گفت: بايد اين بازارچه در ايام نوروز برپا شود.
وي مهم ترين راهكار براي حمايت از هنرمندان صنايع دستي را عرضه مناسب توليدات عنوان كرد.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان نيز در اين بازديد، براي راه اندازي اين بازارچه قول مساعد داد.

«حسين خواجه بيدختي» يكي از برنامه هاي مهم اين اداره كل را حمايت از هنرمندان و واگذاري خانه هاي تاريخي به هنرمندان براي توليد و عرضه توليدات دستي سنتي عنوان كرد.

وي با اشاره به راه اندازي بازارچه فروش صنايع دستي استان سمنان در محل خانه تاريخي تدين در روزهاي جمعه هر هفته گفت: به طور قطع اين بازارچه در ايام نوروز مورد استقبال چشمگير مسافران قرار مي‌گيرد.
سرپرست اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان سمنان نيز گفت: خانه صنايع‌دستي سمنان به عنوان هفتمين خانه صنايع دستي كشور در دهه فجر امسال به طور رسمي افتتاح مي‌شود.
«آرزو گلكار» هدف از راه اندازي خانه‌هاي صنايع دستي را حمايت از هنرمندان فاقد كارگاه توليدي عنوان كرد و گفت: حضور هنرمندان در خانه‌هاي تاريخي علاوه بر حمايت از هنرمندان، زمينه ساز بقاي خانه هاي تاريخي نيز است.
هنرمندان خانه صنايع دستي سمنان نيز در اين ديدار خواستار راه اندازي بازارچه دائم و موقت عرضه و فروش صنايع دستي شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1393110417