جشنواره اقوام فرهنگ و هنر ایرانی در کردستان برگزار می‌شود

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان از برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در اردیبهشت سال آینده در استان کردستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان، رسول اشتودان در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره با محوریت موسیقی و پوشش اقوام ایرانی برگزار می شود.

وی اصلی ترین موضوع این جشنواره را معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، هنر و صنایع دستی اقوام مختلف ایران عنوان کرد.

رشتودان معرفی و بیان اصالت و ماهیت اقوام ایرانی، تقویت و معرفی هویت ایرانی اسلامی، تقویت همبستگی و همگرایی ملی، معرفی پتانسیل ها و توانمندی های فرهنگی اقوام ایران زمین را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وي همچنین افزود: بسترسازی برای توسعه گردشگری و جهانگردی استان کردستان، ایجاد فضایی جذاب برای فعالیت و معرفی هنرمندان جوان ایرانی در مقابل جاذبه های کاذب منطقه اقلیم کردستان عراق از اهداف دیگر این جشنواره است.
مدير كل ميراث فرهنگي كردستان اظهارکرد: بخش موسیقی این جشنواره از اهمیت خاصی برخوردار است و موسیقی محلی و مقامی، سنتی، تلفیقی و ارکسترال مورد توجه قرار گرفته است.

وي در ادامه بيان داشت: جشنواره اقوام  يكي از اصلي ترين جشنواره ها براي معرفي آداب و رسوم، معيشت ، هنر صنايع دستي و و پوشش و زبان و مراسمات سنتي مناطق مختلف ايران زمين است كه در ارديبهشت ماه با حضور استانهاي مختلف كشور در شهرستان سنندج برگزار خواهد شد.

وي برگزاري اين چنين جشنواره ها را موجب رونق گردشگري و جذب گردشگري و معرفي  ايين و موسيقي و اداب و سنت استان به يكديگر عنوان نمود و گفت: برگزاري جشنواره موسيقي موجب اعتلاي فرهنگ اقوام مختلف كشور و آشنا شدن نسل هاي چديد با فرهنگ اقوام ديگر كشور خواهدشد.

وی بازدید از اماکن تاریخی خانه کرد، عمارت خسروآباد، خانه هنرمندان، موزه سنندج و بازدید از شهرستان های مرزی بانه و مریوان را از برنامه های جنبی این جشنواره ذکر کرد.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139311153