خدمات رسانی به گردشگران نباید به شهرها محدود شود

باید خدمات رسانی به گردشگران در ابعاد شهرستان باشد و نباید به شهرها محدود شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان لاهیجان با بیان این که باید نگاه ویژه ای به شهرهای سیاحتی و زیارتی داشت تصریح کرد: شهرهای سیاحتی و زیارتی خدمات اضافه ای ارائه می دهند و بر همین اساس مسئولین باید با مد نظر قرار دادن این موضوع به برنامه ریزی های لازم بپردازند زیرا این شهرها از جمعیتی چند برابر جمعیت شهری خود پذیرایی می کنند.

ایرج ندیمی با تأکید بر این که باید نگاهی فرابخشی به موضوع گردشگری داشت، افزود: گردشگری یک فرصت است که می توان به کمک آن هم معرف فرهنگ و آداب رسوم منطقه خود شد و هم می توان با مدیریت صحیح از درآمدزایی آن بهره مند شد.

وی بیان داشت: باید همت همه مسئولین بر این باشد که طول مدت اقامت مسافرین در این شهر را افزایش دهند و با تبلیغات مناسب مکان های زیبا و دیدنی شهرستان را به گردشگران معرفی کنند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 94، قیمت بالای ارز را فرصتی مناسب برای صعنت گردشگری داخل کشور خواند و اظهار داشت: بخشی از گردشگرانی که در ایام تعطیل به خارج از کشور سفر می کردند، امروز به دلیل قیمت ارز و مقرون به صرفه نبودن سفرهای خارجی، در داخل کشور به گشت و گذار می پردازند که این خود عاملی بر افزایش میزان گردشگران است و اگر مسئولین شرایط را مدیریت ننمایند نمی توانند از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.

ندیمی اذعان نمود: نمی توان گفت طبیعت و زیبایی به یک منطقه منحصر است زیرا تمام مناطق جهان به گونه ای آفریده شده اند که دارای زیبایی های خاص خود هستند و خداوند با هنرمندی تمام این جهان را آفریده است و مردم در هر گوشه از دنیا از نعمت ها و مواهب فراوانی برخوردار هستند.

وی در خصوص پلاکارد به دستان و تاثیر آنها در صنعت گردشگری تصریح کرد: نباید با عده ای که در ایام تعطیل و در کنار خیابان به اجاره منازل خود مشغول هستند مقابله کرد زیرا هر شهر متعلق به شهروندان است و شهرداری هزینه های خدمات دهی خود را از شهروندان تأمین می کند، لذا می توان با مدیریت صحیح هم از نظر امینت بخشی برای گردشگران خیالی آسوده تر داشت و هم در زمینه های اقتصادی به شکوفایی بیشتری رسید.

این مسئول افزود: بیشترین مشکلات انسان ها از نوع نگاه آنها به دنیای پیرامون خود است و با تغییر این نگاه به جای این که فرصتی را از دیگران بگیریم می توان شرایطی قانونی پدید آورد که به هدف های معنوی، اجتماعی و اقتصادی در حوزه گردشگری دست یافت.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: نباید صنعت گردشگری را به چند خیابان محدود دانست و برای توسعه این صنعت باید در ابعاد بزرگ فکر کرد و تصمیم گرفت و از تجربه شهرها و مکان های گردشگری موفق دنیا الگو برداری کرد.

ندیمی گفت: مدیریت در ابعاد بزرگ باعث می گردد که افق های دید انسان گسترده تر شده و بتوان با درایت بیشتری به مدیریت شرایط پرداخت.

این مسئول خاطر نشان کرد: گردشگری نباید محدود به زمان ها و فصل های خاصی باشد بلکه باید به یک صنعتی چهار فصل تبدیل گردد و برای تحقق این امر نیاز به هماهنگی و توسعه همه جانبه یک شهرستان یا یک استان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1393120228