دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفراستان بوشهر با حضور کلیه فرمانداران ، روسای کمیته های ده گانه و اعضای اصلی ستاد استانی  و به ریاست معاون عمرانی استانداری  تشکیل شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر؛ محمدابراهیم فروزانی دبیر جلسه در خصوص آماده سازی استان برای نوروز94 گفت: برای بهره مندی از ظرفیت دریا و ساحل کمیته گردشگری دریایی در این استان فعال شده است.

وی افزود: کمیته گردشگری دریایی در شهرستانهای استان باید به ریاست فرمانداران تشکیل و هدایت شوند.

فروزانی با تاکید بر گردشگری پایدار اظهار کرد: گردشگری دریایی از بخشهای مهمی است که باید در ایام نوروز فعال شود.

محمد حسن باستی سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر در جلسه گفت: با توجه به تعطیلات نوروز و حجم مسافران ورودی به استان بهسازی و بازسازی منظر و سیمای شهرها و روستاهای استان که جاذبه گردشگری دارند تا قبل از این ایام ضروری است.

وی افزود: سیمای ورودی شهرها و روستاهای استان بوشهر نامناسب است به همین دلیل بهسازی و بازسازی این مناطق باید در راس کارهای اجرایی ستادهای شهرستانی قرار گیرد.

ریس جلسه به اهمیت شهر بوشهر در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت : فرصت های گردشگری استان بوشهر منحصر به فرد است و تاکید کرد: معرفی ظرفیت های خدماتی و سرمایه گذاری در این استان باید به نحو مطلوبی انجام شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری در ادامه بر هماهنگی دستگاه ها نیز تاکید کرد و گفت: برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان بوشهر که تاکنون به خوبی معرفی نشده باید از همه ابزارها استفاده کرد.

ریس جلسه علاوه بر اهمیت ایجاد شادی برای مردم در طول سفر تاکید کرد و گفت :در کنار احترام به عید ملی و باستانی نوروز باید باورهای مذهبی مردم نیز مورد احترام باشد.

باستی اظهار کرد: در همین راستا از موسیقی سنتی استان تنها در روزهایی که به عنوان ایام فاطمیه نیست استفاده شود و حرمت این روزها کاملا نگه داشته شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در ادامه جلسه  پیش از ارائه گزارش ستاد های شهرستانی به اهمیت گردشگری در سال آتی پرداخت و گفت :باتوجه به زیرساخت های گردشگری ایجاد شده پیش بینی می شود امسال شمار مسافران بیشتری به خصوص در ایام نوروز به این استان سفر کنند.

وی گفت: اداره های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شهرداری ها و هلال احمر نقش مهم و تعیین کننده ای در تامین فضای لازم برای اسکان مسافران نوروزی دارند.

فروزانی ادامه داد: نقشه جامع گردشگری استان بوشهر بر اساس ظرفیت های گردشگری مناطق مختلف طراحی و سه برابر سال قبل چاپ و منتشر می شود.

وی افزود: برای آشنایی بیشتر گردشگران با ظرفیت های استان بوشهر امسال هفت نوع بروشور با عنوان قابلیت های گردشگری استان بوشهر چاپ و در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

در ادامه کلیه روسای ستاد های شهرستانی گزارش خود را ارائه و برخی از روسای کمیته ها نیز اقدامات و عملکرد انجام شده در خصوص آماده سازی استان جهت نوروز 94 عنوان کرده و گزارشهایی در خصوص اقدامات پیش رو ارائه کردند .

انتهای پیام/

کد خبر 1393120411