برگزاری نمایشگاه «گل و گیاه زینتی» در کاخ نیاوران

در آستانه فصل بهار و فرا رسیدن سال نو، نمایشگاه «گل و گیاه زینتی» از تاریخ 20 اسفند تا 20 فروردین در محوطه باغ مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایشگاه «گل و گیاه زینتی» با همکاری باغ گیاه شناسی ملی ایران و با هدف آشنایی عموم علاقه مندان با این باغ و همچنین گیاهان و گل های زینتی در محوطه ضلع شمالی کاخ نیاوران برپا می شود.

اپونتیا، کاکتوس پادشاه، فرفیون، پیچک، گل محمدی، بداغ همیشه سبز، کالیستمون (بطری شور)، زبان مادر شوهر، ازگیل ژاپنی، مرجان (تاج خار)، سیب زمینی شیرین و غیره بخشی از گل ها و گیاهانی هستند که در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته اند. 

گفتنی است انجام تحقيقات و مطالعات در راستاي شناسايي، حفاظت، احيا، بهره‌برداري و مديريت پايدار عرصه جنگلها و مراتع و بيابانهاي كشور شامل رستني‌هاي كشور، بستر رويش، عوامل محيطي زنده و غيرزنده آنها و فرآورده هاي وابسته اعم از صنعتي، دارويي، سمي و غيره از جمله اهدافی است که در باغ گیاه شناسی ملی ایران دنبال می شود.

علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه «گل و گیاه زینتی» می توانند 20 اسفند تا 20 فروردین همه روزه از ساعت 9 تا 16 به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393122014