اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به مسافرین نوروزی پایتخت در اطلاعیه ای خواستار توجه مسافرین نوروزی به بیمه نامه های دفاتر مسافرتی شد.

به اطلاع عموم شهروندان تهرانی می رساند ، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران به عنوان متولی و ناظر بخش دولتی بر عملکرد و فعالیت دفاتر و شرکت های  خدمات مسافرتی در سطح استان به منظور اجتناب  از تکرار احتمالی برخی نابسامانی ها که در سالهای  گذشته موجب ایجاد نارضایتی بین مسافرین و همچنین وارد نمودن خسارت به دفاتر و جامعه مسافر شد ، دفاتر مذکور را مکلف به انعقاد قرار داد بیمه نامه مسئولیت حرفه ای مدیران کرده است،  از این رو درصورت بروز هرگونه اشکال پیش بینی نشده در نحوه اجرای تورهای هوایی که منجر به ورود خسارت شود، کارگزاری بیمه طرف قرارداد متعهد به بازپرداخت خسارت به مسافرین خواهد بود.

در بخشی دیگری از این اطلاعیه آمده است به تمامی همشهریان تهرانی تاکید می شود رویت قرارداد بیمه نامه مسئولیت حرفه ای مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از حقوق اولیه و بدیهی مسافرین بوده و دفاتر نیز مکلفند قرار داد را در معرض دید مسافر قرار دهند.

در این بخش نامه همچنین به مسافرین نوروزی  توصیه شده است که حتما بیمه نامه مسئولیت مدیران را مورد توجه قرارداده و پس از مطالعه و حصول اطمینان ، نسبت به درج مطالب ذیل در تنظیم فرم قرار داد دقت لازم مبذول نمایند.

1.       تنظیم و انعقاد قرارداد سفر که به امضای مدیر دفتر و مسافر  و ممهور به مهر دفتر باشد الزامی بوده و یک نسخه از قرارداد باید در اختیار مسافر قرار گیرد.

2.       تمامی خدمات خریداری شده باید بصورت جزء به جزء در قرارداد درج شود ( مانند پرواز و نام شرکت حمل و نقل کننده مسافر، هتل ، ترانسفر، گشت های شهری ، وعده های غذایی ، بیمه فوریتهای پزشکی و درمانی مسافر)

3.       با توجه به اینکه احتمال تشابهات اسمی در هتلها وجود دارد، نام دقیق هتل، درجه وو موفقیت جغرافیائی ، هتل در قرارداد درج شود.

4.       تاریخ رفت رفت و برگشت و مدت سفر حتما در قرارداد درج شود.

5.       اخذ مبالغی خارج از رقم مندرج در قرارداد فاقد وجاهت قانونی است.

بدیهی است در صورت بروز هرگونه اشکال در اجرای قرارداد، مفاد ذکر شده در قرار داد  بین مسافر و دفتر خدمات مسافرتی مبنای رسیدگی به دعوای حقوقی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1393122713