تقدیر استاندار گیلان از اعضای ستاد اجرايي خدمات سفر استان

استاندار گیلان از تلاش اعضای ستاد اجرايي خدمات سفر در راستای تحقق نوروزی متفاوت در استان تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ،محمدعلی نجفي به اقامت 6 ميليون و 308 هزار گردشگر نوروزی در استان اشاره کرد و گفت : اقامت گردشگران حدود يک درصد بيش‌تر از مدت مشابه سال گذشته است.
وي خاطر نشان کرد : به دليل بارش متناوب باران و سرماي هوا در چند روز از تعطيلات آمار اقامت گردشگران در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته تفاوت چنداني ندارد .
رییس ستاد اجرایی خدمات سفر استان گيلان با اشاره به آماده کردن حدود هزار هتل، اماکن اقامتي و مسافر کاشانه و 389 مدرسه براي پذيرايي از گردشگران نوروزي گفت : همچنين ضريب اشغال مراکز اقامتي ثابت استان نيز 90 درصد بود که آمار بسيار خوبي براي اين مراکز است.
وي افزود : همچنين در نوروز امسال هزار و 374 گردشگر خارجي در گيلان اقامت کردند که چهار و نيم درصد بيش‌تر از سال گذشته است.
استاندار گيلان ادامه داد : بازديد گردشگران از موزه‌ها و اماکن تاريخي نيز409 هزار و 742 نفر بود که حدود 5 درصد رشد داشته است.
نجفي خاطر نشان کرد : ضريب اشغال مناسب مراکز اقامتي به همراه افزايش ورود گردشگران خارجي و بازديد از موزه‌ها و اماکن تاريخي نشان دهنده‌ي جهت گرفتن گردشگري گيلان به سمت گردشگري اقتصادي و درآمدزا است که انشاء ا... با تقويت زير ساخت‌ها اين رويکرد گسترش مي‌يابد.
وي با بيان اينکه گيلان، مازندران ، قم ، اصفهان ، فارس و خراسان رضوي در نوروز امسال جزء پرترددترين استانهاي کشور بودند گفت : به رغم افزايش يک درصدي ورودي خودرو به گيلان، ميزان کشته شدگان تصادفات جاده‌اي در استان 18 درصد کاهش يافته است .
نماینده عالی دولت در گیلان افزود : اين در حاليست که آمار  كشوري تلفات جاده اي در تعطيلات امسال بطور ميانگين 12 درصدكمتر از  تعطيلات نوروزي سال گذشته است.
استاندار گيلان با اشاره به ورود يک ميليون و 70 هزار خودرو گفت : براساس آمار پزشکي قانوني از بيست و پنجم اسفند ماه تا پانزدهم فروردين ،  27 نفر در تصادفات رانندگي کشته شدند که اين آمار 6 نفر کمتر از مدت مشابه پارسال است.
دکتر نجفي همچنين از زحمات اعضاي ستاد اجرايي خدمات سفر، صدا و سيما و رسانه‌ها که در تعطيلات نوروز براي خدمت رساني به مردم پرتلاش ظاهر شدند قدرداني کرد.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394011516