آغاز تمدن بشر در اسطوره های باستانی بر مبنای قدسیت مقام زن

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، آغاز تمدن بشر در اسطوره های باستانی مشرق زمین را بر مبنای قدسیت مقام زن عنوان کرد.
 به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، به مناسبت میلاد سراسر نور دخت پیامبر اکرم (ص)، بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و گراميداشت روز زن و مقام مادر، مراسم تجلیل از کارمندان بانوی این اداره کل با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و جمعی از معاونان برگزار شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این مراسم با اشاره به آغاز سال جدید با نام مبارک بانوی بزرگ عالم فاطمه زهرا (س) و روز مادر و ضمن تبریک سال جدید و این روز بزرگ، برای بانوان حاضر در مراسم آرزوی موفقیت در مأموریت های اداری و خانوادگی و آرزوی سلامتی، شادکامی و سرافرازی در سال جدید کرد.
 
کریم حاجی زاده مقام و منزلت قدسی زن را یک پدیده باستانی بین النهرین که از تمدن سومر آغاز شده است دانست و گفت: آفرینش در اسطوره شناسی تمدن سومر، از الهه ای مؤنث به نام \"اینانا\" آغاز شده است که در کشور ما در زبان های مختلف نیز به نام \"ننه\" متداول شده است.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: تمدن بشر در اسطوره های باستانی مشرق زمین بر مبنای قدسیت مقام زن آغاز شده و به تمدن های بعدی در آناتولی در فلات ایران و دیگر نقاط سرایت کرده که در ادیان الهی نیز وارد شده است.
 
گفتنی است؛ در پایان  مراسم، با اهداء هدیه و لوح تقدیر از بانوان شاغل در اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 139401234