بخش خصوصی  در زمینه گردشگری باید فعالتر باشد

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای شهرستان دیر در زمینه گردشگری، بخش خصوصی باید در این عرصه فعالتر عمل کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر،محمدابراهیم فروزانی روز شنبه در نشست با فرماندار دیر افزود: یکی از شهرستان های پرظرفیت در گردشگری با برخورداری از سواحلی منحصر بفرد ، بکر ،ماسه ای ، زیبا با منظره ها و چشم اندازه های طبیعی و خدادادی در سطح استان بوشهر بندر دیر است که باید با برنامه ریزی و مشارکت بهتر و بیشتر بخش خصوصی صنعت گردشگری در این بندر رونق بیشتری پیدا کند تا فرصت اقتصادی برای درآمدزایی مردم و اشتغالزایی فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر با اشاره به نقش تبلیغات در معرفی شهرستان دیر اظهار داشت: بندر دیر بزرگ ترین بندر صیادی کشور است و جاذبه فوق العاده ای دارد و برپایی جشنواره ها در بخش ماهی گیری، صنایع شیلاتی،فرهنگی و بومی محلی می تواند در جذب گردشگری بسیار موثر باشد.

فرمانداردیر هم گفت: آب و هوایی معتدل در فصل بهار با سواحلی ماسه ای و بکر، آثار تاریخی و باستانی ،جنگل های حرا و منظره ها و طبیعت خدادادی و دیدنی نشان دهنده ظرفیت بالای شهرستان برای تبدیل شدن به قطب گردشگری استان بوشهر است.

حمزه اعتماد افزود: در صورت توجه جدی و برنامه ریزی درازمدت با همراهی مردم مهربان و خون گرم شهرستان دیر در آینده ای نزدیک این شهرستان می تواند به قطب گردشگری و اقتصادی استان تبدیل شود.

وی گفت: قلعه و مسجد جامع شهر بردستان به عنوان اثر ملی و تاریخی این شهرستان ،گمرک قدیمی و گنبد نمکی جاشک دیر برای مرمت و جذب گردشگر نیاز به توجه و حمایت ویژه میراث فرهنگی دارد.

بندردیر(dayyer) در ۱۸۰ کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر و در کنار دریای نیلگون خلیج فارس واقع است.

انتهای پیام/

کد خبر 139401237