نيازمند استفاده از هويت هاي فرهنگي هستيم


معاون هماهنگی و امورعمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به  شرایط پیچیده سیاسی منطقه  گفت: امروز و در چنین شرایطی بیش از گذشته نیازمند استفاده از هویت‌های فرهنگی هستیم.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، محمد مقدوري با بيان اين مطلب در مراسم روز ملي فردوسي كه با حضور مسعود سلطاني فر معاون رئيس جمهور ورئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور در مشهد برگزار شد افزود: فردوسي حكيم يكي از اين هويت هاي فرهنگي است كه توجه به مقام اين شاعر و حكيم ارزش فراواني دارد.
وی با اعتقاد بر اینکه شاید بسیاری از مشکلات امروز نظام سیاسی و حکومتی بسیاری از کشورها از عدم غنای فرهنگی ناشی می‌شود، افزود: باید بر خود ببالیم که در تاریخ فرهنگی خود شخصیت‌هایی داریم که زیربنای فرهنگی کشور را غنا بخشیده‌اند.
مقدوری با اشاره به اینکه فردوسی در منظومه خود بر سه محور تاکید داشت، تصریح کرد: این سه محور شامل پرورش روح شجاعت و شهامت، راستی، دوستی و صداقت و تلاش و کوشش است.
در اين مراسم هم چنين حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي نيز در سخناني ضمن تشكر از برگزاري اين مراسم گفت: به نظر مي رسد بايد براي فردوسي مراسمي به نسبت بزرگتر و با شكوه تر برگزار كنيم چراكه حكيم ابوالقاسم فردوسي داراي جايگاه و ارزش بسيار بالايي است.
وي با اشاره به اشعار فردوسي حكيم گفت: زماني كه معاون پژوهشي حوزه علميه بودم به طلاب مي گفتم به سراغ اشعار فردوسي برويد و زا اشعار اين شاعر بلندآوازه ايران زمين در حوزه توحيد، نبوت و معارف اسلامي استفاده كنيد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نيز در اين مراسم گفت : پاسداشت و گرامی داشت مفاخریک وظیفه و بلکه یک رسالت است .
سعید سرابی افزود: معرفی مفاخر به جامعه وبویژه نسل جوان در راستای تقویت غرور و خودباوری ملی و اسلامی یک ضرورت انکار ناپذیر است .
وی با اشاره به اینکه مفاخر ما ریشه های فرهنگی و تمدنی ما هستند و باید تقویت شوند ادامه داد : آثار گرانقدر آنان آبشخوار و سرچشمه ی زلال معارف و آموزنده های انسان ساز و حیات بخش هستند.
سرابی با بیان اینکه باید شاهکاری مثل شاهنامه به نسل جوان شناسانده شود اذعان داشت :باید حفظ اصالت و مرجعیت آن و پرهیز از  تحریف آن ، آن را بازنویسی کرد.
 
 

انتهای پیام/

کد خبر 1394022513