قوچان بايد از معبر گردشگري به مقصد گردشگري تبديل شود

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با استقبال گرم و بي نظير مردم و مسئولان قوچان وارد اين شهر در استان خراسان رضوي شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي؛ مسعود سلطاني فر در بدو ورود به شهرستان قوچان مورد استقبال گرم مردم و مسئولان اين شهرستان قرار گرفت و بعد از آن با حضور در گلزار شهداي روستاي رهورد در اين شهرستان به مقام شامخ شهيدان انقلاب اسلامي اداي احترام كرد.

 سلطاني فر سپس با حضور در روستاي رهرود ضمن بازديد از بازي هاي بومي و محلي اين روستا به تماشاي كشتي باچوخه در اين روستا نشست و در حاشيه اين مراسم با تعدادي از مردم، مسئولان و ورزشكاران شهرستان قوچان گفت وگو كرد. 

معاون رئيس جمهور در اين بازديد با اشاره به جايگاه شهرستان قوچان و ظرفيت هاي اين شهرستان در حوزه فرهنگي و گردشگري گفت: قوچان بايد از معبر گردشگري به مقصد گردشگري تبديل شود.

 وي سپس به كشتي مورد علاقه مردم قوچان يعني كشتي باچوخه اشاره كرد و افزود: كشتي باچوخه داراي دو ارزش است اول اينكه يك ورزش است كه درباره فوايد ورزش سخنان هاي زيادي گفته اند و دوم نيز اينكه يك اثر فرهنگي معنوي است كه ريشه در تاريخ و فرهنگ مردم اين منطقه دارد.

 معاون رئيس جمهور در پايان خاطر نشان كرد: مردم قوچان انسان هايي دوست داشتني و برخوردار از فرهنگ، تاريخ و تمدن غني هستند و اين شهر از ظرفيت هاي بسيار زيادي در هر سه حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1394022515