توسعه اردبیل در گرو جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

استاندار استان اردبیل در آئین افتتاح بزرگترین پل معلق پیاده رو جهان، تنها راه توسعه استان را جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، استاندار استان در آئین افتتاح بزرگترین پل معلق پیاده رو جهان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، استاندار استان، مدیرکل میراث فرهنگی استان، فرماندار مشگین شهر و نمانیده مردم این شهرستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شده بود، گفت: در ابتدای حضور خود در استان اردبیل به دلیل محدودیت‌های منابع مالی دولت، تنها راه توسعه استان را جذب و جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دیدم.

مجید خدابخش با اشاره به حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذار پروژه پل معلق مشگین شهر، افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی در این پروژه یک هزار و 300 هکتاری، نزدیک به 8 الی 10 میلیارد تومان بدون حمایت مالی دولت سرمایه گذاری کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد.  

وی در ادامه اضافه کرد: افتتاح پل معلق مشگین شهر تنها بخش کوچکی از این پروژه بود و در این پروژه با عنوان \"منطقه نمونه گردشگری نور سبلان\" امکانات دیگری چون ورزش های مهیج، سایت پاراگلایدر، بانجی جامپینگ، تله کابین پیست اسکی و ... دیده شده است که عمدتا مطلوب جوانان نیز است.

این مقام مسئول اظهار داشت: تردید ندارم طبیعت بکر و زیبای مشگین شهر در دامنه کوه سبلان با آثار تاریخی بی نظیر بسیار و آب های گرم بستر مناسبی را فراهم آورده تا این منطقه در پذیرش گردشگر اگرچه مشابه سوئیس نباشد اما همتای آن شود.

وی بر ضرورت تصویب منطقه آزاد تجاری در استان تأکید کرد و یادآور شد: تصویب منطقه تجاری  می تواند بخش قابل توجهی از مافات و عقب ماندگی توسعه استان و شهرستان مشگین شهر را جبران و زمینه‌ توسعه صنعت گردشگری را در استان فراهم کند.

استاندار استان در پایان با بیان اینکه افتتاح پل معلق مشگین شهر برای بیش از 100 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد خاطر نشان کرد: به طور حتم این مجموعه عظیم توسعه و رونق اقتصادی این منطقه را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار مشگین‌شهر نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تا سایت موزه شهریری در مشگین‌شهر به عنوان یک مجموعه عظیم تاریخی اجرایی و احداث شود، از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خواستار شد تا علاوه بر ساماندهی بقعه شیخ حیدر نسبت به راه‌اندازی سایت موزه شهریری نیز  اقداماتی صورت گیرد.
ابراهیم امامی به وجود ظرذفیت های بسیار گردشگری، طبیعی و تاریخی در مشگین‌شهر اشاره کرد و یادآور شد: این شهرستان با داشتن چنین قابلیت های بی‌نظیری، ظرفیت مناسب و کافی برای توسعه همه‌جانبه منطقه را دارد.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139402278