اتمام فيلم خيمه گاه ابوالفضل العباس (ع) در شهر بوشهر

با سرمايه گذاري و حمايت اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر فيلم بلند خيمه گاه ابوالفضل العباس (ع) در بوشهر ساخته شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر ، فيلم ساخت خيمه گاه حضرت ابوالفضل العباس((ع)) به مدت 50 دقيقه زير نظر واحد روابط عمومي اداره كل و با همكاري بخش خصوصي ساخته شد.
درعلي گفت: سياست اداره كل ميراث فرهنگي بوشهر مبني بر حمايت از بخش خصوصي و معرفي فعاليت هاي ميراث فرهنگي است كه بخشي از آن در قالب فيلم به انجام مي رسد.
مدير روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي در ادامه گفت: ميراث ناملموس و معنوي استان بوشهر مي تواند جاذبه گردشگري خوبي باشد براي جذب گردشگران و اين فيلم نمونه خوبي از يك جاذبه گردشگري مذهبي است.
وي در ادامه گفت: فيلم خيمه گاه حدوداً 50 دقيقه است که  فيلمبرداري آن از مهر ماه شروع شده و كارگردانهاي اين فيلم، مهدي دهقاق و عباس مطاف از كارگردانان صداوسيما مي باشند .
درعلي ضمن اهميت میراث ناملموس استان بوشهر به جایگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در این فیلم اشاره کرد و گفت: صنایع دستی این استان شامل صنايع چوبي ، فلزي  و طلاكاري است و علاوه براين از خاتم كاري نيز استفاده شده است.
مدير روابط عمومي اداره كل ميراث بوشهر به معرفي صنعت عبابافی نيز در اين فيلم اشاره کرد و گفت: صنعتگران زيادي در اين فيلم هنر خود را به معرفي و نمايش مي گذارند كه مهم ترين آنها عبابافي است كه در كنار سایر  هنرها معرفي مي گردد.
درعلي اهميت اين فيلم را در نگاه جامعه شناختي و مذهبي به باورهاي مردم دانست و گفت: اين فيلم گوياي اعتفادات مردمي است كه خالصانه و صادقانه با توجه به نياز خود حاضر هستند از همه چيز خود بگذرند تا پايبندي مذهبي خود را تثبيت كنند.
در ادامه وي گفت: اين فيلم اكران خصوصي خواهد شد و اداره كل در نظر دارد كه در ماه رمضان طي مراسم خاص اين فيلم را به نمايش بگذارد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1394031818