مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه بیان کرد: مرمت و بهسازی هشت خانه قدیمی در بشرویه از طریق پروژه های مشارکتی در حال انجام است.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی؛ هاشم اتفاقی مسئول میراث فرهنگی این اداره کل گفت: آماده سازی و بهسازی این بناهای قدیمی از جمله پروژه های مشارکتی است که اعتبار آن از محل صندوق حمایت مالکین و مشارکت آنان بوده و تا کنون 240 میلیون تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: این 8 پروژه شامل مرمت خانه های سلطانی، خاوری، خزائی، امیراحمدی، ملاعبدالله تونی بشروی، فانی و جعفری است که در فاز های مختلف اول تا سوم در حال انجام هستند و کار مرمت آنها تا پایان 31 تیرماه به اتمام خواهد رسید.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه گفت: اکثر این بناها قدمتی بالای 100 سال دارند و به دوره های قاجار و صفویه برمی گردند و سازه آنها از نوع خشت و گل است.
اتفاقی همچنین از برنامه های آینده نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان خبرداد و بیان کرد: از ابتدای سال 94 شانزده پروژه معرفی شده است که تاکنون قراردادهای لازم برای انجام کارهای مطالعاتی و کارشناسی آن بسته شده و به محض تامین اعتبار کار بهسازی و مرمت آنها نیز انجام می شود.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394041517