استاندار هرمزگان در مراسم تجلیل از خادمین سفرهای نوروزی سال ۹۴ در استان هرمزگان با تقدیر از زحمات اعضای ستاد تسهیلات سفر هرمزگان در ایام نوروز، امسال برای نخستین با از عملکرد ستاد تسهیلات سفر در استان ها ارزیابی صورت گرفت که خوشبختانه هرمزگان توانست رتبه چهارم را در میان استان های کشور کسب کند.
 به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان؛ ضیایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان به تشریح امتیازات و رتبه های کسب شده توسط کمیته های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی هرمزگان در نوروز ۹۴ پرداخت و بیان داشت: در کمیته خدمات رفاه استان های هرمزگان و خراسان رضوی رتبه اول را به دست آورند و در کمیته خدمات حمل و نقل نیز هرمزگان به صورت مشترک با خراسان رضوی رتبه دوم را کسب کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ادامه داد: در کمیته امداد و نجات نیز هرمزگان جزء شش استانی بوده که بیشترین امتیازات را گرفتند و کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک هرمزگان از جمله چهار استانی بود که بالاترین امتیاز را کسب کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: کمیته هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری های هرمزگان نیز رتبه چهارم را به صورت مشترک با قم کسب کرد.
وی تصریح کرد: کمیته نظارت و تنظیم بازار هرمزگان رتبه یازدهم مشترک را با استان مرکزی و همچنین کمیته خدمات بهداشتی و سلامت و محیط زیست هرمزگان نیز رتبه هشتم را به دست آورد.
وی گفت: کمیته آمار و اطلاع رسانی و تبلیغات هرمزگان نیز رتبه نخست را به صورت مشترک با خراسان رضوی کسب کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان خاطرنشان کرد: در مجموع ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان هرمزگان با کسب ۸۱۹ امتیاز در نوروز ۹۴ پس از استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و بوشهر در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت.
در ادامه این جلسه نیز جاسم جادری استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه مجموع امتیازات ستاد سفر استان هرمزگان در ایام نوروز سال جاری بی نظیر است و در حالی که استان های بزرگی در زمینه گردشگری در کشور وجود دارند که به لحاظ امکانات و تجهیزات از هرمزگان بسیار جلوتر هستند اظهار کرد : با تلاش های صورت گرفته استان هرمزگان توانست رتبه چهارم را کسب کند که امیدواریم برای سال آینده نیز بتوانیم رتبه استان را باز هم ارتقاء دهیم.
جادری افزود: برخی استان ها دارای معاونت سیاحتی و گردشگری در استانداری ها هستند و امکانات و تجهیزات اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان در مقایسه با استان هایی همچون فارس، اصفهان، خراسان رضوی و قم که قطب گردشگری هستند قابل قیاس نیست اما با این وجود خوشبختانه هرمزگان توانست رتبه چهارم را به دست آورد.
جادری با بیان اینکه طی دو سال اخیر مدیران استان در تعطیلات نوروز به مسافرت نرفته اند و در استان حضور داشته اند تصریح کرد:یکی  از دلایل موفقیت این استان بوده و خوشبختانه نوروز را بدون حادثه پشت سر گذاشته ایم.
وی بیان داشت: در مجموع هرمزگان در ارائه خدمات به مسافران نوروزی امتیاز و رتبه بسیار خوبی را کسب کرد که باید همچنان این روند در سال های آینده نیز تداوم پیدا کند وکسب رتبه چهارم کشور در ارائه خدمات به مسافران نوروزی افتخاری مهم برای هرمزگان است.
رئوف مشاور رئیس و مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این نشست، گفت : کسب رتبه چهارم کشور در زمینه ارائه خدمات به مسافران نوروزی افتخاری مهم برای استان هرمزگان است.
رحمت الله رئوف مشاور رئیس و مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورخاطر نشان کرد:  استان هایی همانند فارس، اصفهان و قم دارای بیش از ۱۰۰ سال سابقه در زمینه گردشگری هستند و استان هرمزگان در حالی که دارای چنین سابقه ای نیست، توانسته این رتبه را به دست آورد.
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: هرمزگان در فاصله کوتاهی به چنین جایگاهی در گردشگری کشور رسیده که این نوعی شاهکار ستاد سفر این استان است.
مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: با این روند امیدواریم سال آینده نیز رتبه هرمزگان ارتقا پیدا کند و کمبودها نیز رفع شود.
گفتنی است، در پایان این نشست از مدیران و مسئولان کمیته های ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان هرمزگان قدردانی شد.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394041522