نخستین جشنواره گردشگری فارس در یک نگاه برگزار می‌شود

سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر و نخستین جلسه کار گروه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس به ریاست خلیل رضائیان سرپرست استانداری فارس و دبیری مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در شیراز برگزار شد . 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در ابتدای این جلسه مروری بر مصوبات جلسات گذشته ستاد صورت گرفت و معاونت های این ستاد در خصوص تمهیدات ویژه تعطیلات عید سعید فطر به ارائه گزارش پرداختند .

در این جلسه رضائیان سرپرست استانداری فارس طی سخنانی بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در استان و در تعطیلات پیش رو تاکید کرد و گفت : اولویت اول فعالیت اعضای این ستاد باید پشتیبانی و حمایت از نیروی انتظامی پلیس ورعایت قوانین موجود در جاده ها باشد که این مهم به جان مسافران و  به امنیت آنها مرتبط است . 

وی افزود : با توجه به اینکه در تعطیلات با ترافیک سنگین جاده ای مواجه هستیم باید اقدامات و برنامه ریزی ها به صورتی باشد که آمار تصادفات به حداقل برسد . 

سرپرست استانداری فارس گفت : متاسفانه زمانی که می خواهیم اعمال قانون کنیم به یک کار ضد ارزش تبدیل می شود . اما تمامی توان مجموعه استان در راستای رفع مشکلات و نواقص ، همچنین رعایت قوانین و مقررات موجود است .

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اسکان گردشگران و مسافران در استان فارس اشاره کرد و گفت : نباید اسکان مسافران در ایام پیک سفر و یا تعطیلات مناسبتی تنها در کمپ ها و چادر باشد . چرا که با این اقدام بخش خصوصی وصنعت هتلداری استان ضعیف خواهد شد . 

رضائیان افزود : باید همواره به سرمایه گذاران در حوزه هتلداری کمک شود تا ساخت هتل در فارس که یکی از مقاصد مهم گردشگران است رونق بیشتری بگیرد و مسافران با ورود به این استان در هتل ها و مراکز اقامتی اسکان یابند . 

در ادامه این جلسه مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس از برگزاری نخستین اجلاس کارشناسان ارشد و وزیران گردشگری کشورهای ACD در شیراز خبر داد و گفت : طبق پیش بینی های صورت گرفته این اجلاس در مهرماه برگزار خواهد شد که در این اجلاس کارشناسان و وزیران گردشگری 32 کشور جهان به شیراز سفر خواهند کرد .

وی در خصوص اهداف برپایی این اجلاس گفت : ارتقای مناسب حوزه های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ، فناوری و ... در ابعاد منطقه ای و بین المللی ، اجرای پروژه های مشترک در حوزه های مختلف شامل گردشگری ، کشاورزی و انرژی بین این کشورها از جمله اهداف برپایی این اجلاس در شیراز است . 

امیری همچنین در ادامه به برگزاری نخستین جشنواره گردشگری فارس در یک نگاه اشاره کرد و گفت : این جشنواره در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می شود که در قالب آن تمامی جاذبه ها و توانمندی های گردشگری ، فرهنگی ، مذهبی و تاریخی شهرستان های استان معرفی خواهد شد . 

وی افزود : تحرک بخشی درون استانی و معرفی ظرفیت های فرهنگی شهرستان ها و به باور توانمندی های فرهنگی همچنین جذب حداکثر گردشگران با کمک بخش خصوصی از جمله اهداف برپایی این جشنواره است . 

بنابراین گزارش در این جلسه مقرر شد دبیر خانه ای برای برگزاری نخستین اجلاس وزیران کشورهای ACD در شیراز تشکیل شود و برنامه ریزی و پیش بینی ها برای تامین هزینه های این اجلاس صورت گیرد . 

انتهای پیام/

کد خبر 1394042313