جشنواره طبیعت، هنر و زباله با 21 مرداد روز ملی دریای خزر در فرح آباد ساری برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، دبیر تخصصی جشنواره ملی طبیعت، هنر و زباله گفت: جشنواره طبیعت، هنر و زباله با همکاری سازمان محیط زیست، سمن های محیط زیست و منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هلال احمر 21 مرداد ماه سال جاری در فرح آباد ساری برگزار می شود.
چاوش عزیزی کوتنایی هدف از برگزاری این جشنواره را جمع آوری زباله های سطح دریا و پاکسازی سطح ساحل دریا و طبیعت و خلق آثار هنری و محیط زیست عنوان و اظهارداشت: برگزاری این جشنواره تنها برای دریا نیست بلکه طبیعت هم در آن دیده می شود.
وی از برنامه های جانبی این جشنواره را برگزاری کارگاههای آموزشی محیط زیست، دریای خزر، میراث فرهنگی، گردشگر و محیط زیست، مصرف دخانیات و بیماری دیابت اعلام کرد.
عزیزی با بیان اینکه این جشنواره یکروزه است، گفت: در این جشنواره جشن بادبادک ها، اهدای جوایز به 10 هنرمند مجسمه ساز با موضوع محیط زیست برگزار می شود.
عزیزی از مسئولان اجرایی خواستار کمک و حمایت به جشنواره و ایجاد دبیرخانه دائمی شد تا هر ساله این جشنواره برگزار شود.
وی نماد اصلی جشنواره را بدلیل انقراض فک دریایی خزر بیان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم جشنواره بعدی را همزمان در بندر انزلی، نوشهر و بندترکمن سه استان گیلان، مازندران و گلستان برگزار کنیم.
عزیزی برآیند جشنواره را صلح و آشتی انسان با محیط زیست بیان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1394051923