برپایی 7 کارگاه زنده در نمایشگاه سراسری صنایع دستی یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از برپایی هفت کارگاه زنده سنتی در اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی کشور در یاسوج خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمود باقری با بیان این مطلب اظهار داشت: به منظور آشنایی هرچه بیشتر مسافران و بازدیدکنندگان، هفت کارگاه سنتی به طور زنده به تولید محصولات سنتی می پردازند.

وی تصریح کرد: کارگاه گلیم بافی توسط هنرمندان چهار محال و بختیاری، معرق اصفهان، سبد بافی گیلان، سفالگری همدان، زیوالات سنتی کردستان و جاجیم بافی و نی چیت بافی استان کهگیلویه و بویر احمد، هفت کارگاه فعال این نمایشگاه هستند که به طور زنده برای علاقمندان به تولید محصول می پردازند.

وی ادامه داد: بیشتر استادکاران این کارگاه ها از برجسته ترین افراد استان ها هستند که با رایزنی های فراوان در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.

این مقام مسئول تنوع کارگاه های زنده سنتی را از دیگر ویژگی های این نمایشگاه برشمرد و افزود: تلاش شده تا انواع محصولات سنتی و دست بافت از سراسر کشور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.

باقری در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کارگاه ها علاوه بر معرفی و زنده نگه داشتن هنرهای دستی، باعث علاقمند در بین نسل جوان کشور و کارآفرینی و اشتغال شود.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394052725