توزیع رایگان حلوای سنتی به بازدیدکنندگان نمایشگاه صنایع دستی یاسوج


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  کهگیلویه و بویراحمد از توزیع رایگان حلوای سنتی در مقابل ورودی نمایشگاه سراسری صنایع دستی خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمود باقری با بیان این مطلب اظهار داشت: به رسم میهمانوازی و به منظور معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های سنتی و بومی استان، حلوای سنتی در ورودی محل برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی توزیع می شود.

وی تصریح کرد: روزانه 3 کیلو حلوای سنتی توسط عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد تهیه و به صورت رایگان در بین گردشگران و مسافران پخش می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: حلوای سنتی عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مطرح ترین مواریث به جای مانده از کوچ روهای دامنه دنا است که آوازه این حلوا در سراسر کشور مطرح است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: در فرهنگ عشایر رسم بر این است که با ساز و دهل به استقبال میهمان روند بر همین اساس در مقابل مجتمع تفریحی – توریستی مهرورزی که محل برگزاری اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی شهر یاسوج است گروهی از هنرمندان با اجرای زنده موسیقی لری به میهمانان و بازدید کنندگان خوش آمد گویی می کنند.

باقری در پایان ابراز امیدواری کرد: این گونه اقدامات موجب رضایت مسافران استان و افزایش میزان بازدیدکنندگان این نمایشگاه ملی شود.  
  

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139405292