دومین جلسه تعیین مسیرهای گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد

دومين نشست تخصصي تعيين مسيرهاي گردشگري استان به ديگر مناطق گردشگري استان وبررسی چگونگی حضور فعال در دومین جشنواره مشارکت ملی کشور با مشاركت مديران و مسئولين دفاتر و آژانس هاي خدمات مسافرتي- گردشگري استان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ؛ دومين نشست تخصصي تعيين مسيرهاي گردشگري استان به ديگر مناطق گردشگري استان با مشاركت مديران و مسئولين دفاتر و آژانس هاي خدمات مسافرتي- گردشگري صبح امروز در اداره كل ميراث فرهنگي،‌صنايع دستي و گردشگري استان تشكيل شد.

 در اين جلسه جليل جباري مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان غربي با اشاره به اينكه بحث تعيين مسيرهاي ويژه گردشگري كشور در دستور كار سازمان متبوع مي باشد، گفت: در همين زمينه قبلا دو جلسه منطقه اي تشكيل شده و از استان ها خواسته شده تا با توجه به ظرفيت هاي موجود، مسيرهاي ويژه گردشگري را شناسائي و معرفي کنند.

وي در همين رابطه نقش آژانس هاي مسافرتي را از آنجائيكه بطور مستقيم شناخت جامع از سلايق گردشگران و همچنين ظرفيت هاي استان دارند، اساسي و موثر عنوان كرد و افزود : از دفاتر و آژانس هاي خدمات مسافرتي استان میخواهیم تا در خصوص مسيرهاي درنظر گرفته شده نظرات و پيشنهادات خويش را اعلام کنند.

جليل جباري با افزودن اين نكته که حوزه گردشگري استان ضعفهائي داشته و نياز به بازنگري ويژه دارد اضافه کرد : از مديران آژانس ها انتظار داریم تا ضمن برقراي  ارتباط و تعامل بيشتر و سازنده با اين اداره كل، در امر تبليغ و اطلاع رساني گردشگري استان نيز فعال باشند. 

وي در همين راستا افزود : اين اداره كل به دفاتر مسافرتي كه ايده ها و طرح هاي خلاقانه و اثر گذار در زمينه اطلاع رساني و تبليغات گردشگري استان داشته باشند،‌كمك مالي خواهد کرد.

مدير كل ميراث فرهنگي،‌صنايع دستي و گردشگري استان در ادامه با اشاره به برگزاري دومين جشنواره ملي گردشگري در مهرماه سالجاري، از دست اندركاران و مديران آژانس ها خواست تا با مشاركت جدي در اين فراخوان ملي، طرح ها و پيشنهادات خويش را جهت ارتقاء سطح جايگاه گردشگري استان، به دبيرخانه جشنواره ارائه دهند . 

در خاتمه حسین امامی معاون گردشگری اداره کل استان نیز مسیرهای تعیین شده ی فعلی گردشگری استان را در4 محور : ارومیه به تبریز ، ارومیه به اردبیل ، ارومیه به رشت و ارومیه به زنجان برشمرد و از مسئولین دفاتر مسافرتی خواست تا ضمن مطالعه و بررسی این سه محور نظرات کارشناسی خویش و هم چنین پیشنهاد طرح ها و مسیرهای دیگر را به این معاونت ارائه دهند.

\n
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394060115