افتتاح دانشگاه علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی یزد

به مناسبت هفته دولت مرکز علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی یزد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، این مراسم با حضور شرافت مدیرکل میراث فرهنگی یزد، شهرود امیر انتخابی رئیس موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی سازمان، ناصر صدرا ابرقویی رییس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان یزد و جمعی از مسئولین استانی در محل این مرکز واقع در خانه تاریخی هاشم خان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شرافت مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه استان یزد با دارابودن آثار و بناهای تاریخی زیبا و دیدنی و همچنین پتانسیل بالا در جذب گردشگر و نیز داشتن صنایع دستی منحصر یکی از استانهایی دانست که می توان با پرورش بنیه علمی دانشجویان در این سه رشته مهم و شاخص به تربیت افراد متخصص و صاحب فن پرداخت. 

این مقام مسئول تصریح کرد: دانشکده علمی ـ کاربردی میراث یزد نیز با جذب دانشجو در رشته هاي گردشگري، هتلداري و صنايع دستي سعی دارد تا در راستاي ارتقاي سطح دانش و تربيت نيروي ماهر و متخصص و تلفيق دانش روز با مهارتهاي عملي گام موثري بردارد.

شرافت خاطرنشان ساخت: با ياري خداوند متعال و با پيگيريهاي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد و پشتيباني و همكاري دانشگاه جامع علمي- كاربردي استان يزد و موسسه آموزش عالي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از حدود شش ماه قبل مبادرت به آماده سازي و راه اندازي اين مركز شد و در حال حاضر با اخذ مجوزهاي لازم اولين دوره جذب دانشجو براي نيمسال اول سال تحصيلي 94 آغاز شده است.

 صدرا ابرقوئی رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی یزد نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی این مرکز اظهار داشت: باتوجه به نامگذار سال 95 به عنوان سال خوش آمد به یزد، باید از آن به عنوان آغاز دهه خوش آمدگویی به یزد یاد کنیم و با یاری تمام دستگاه های مرتبط مقدمات کار را برای انجام این مهم فراهم سازیم.

وی عنوان کرد: بازیهای قدیمی و همچنین صنایع دستی فراموش شده را باید احیا کنیم، حتی اگر لازم است کمیته ای تشکیل شود تا با آموزش موجب احیای آنها شود.

همچنین این مقام مسئول تصریح کرد: ضرورت آموزش باتوجه به بحث های توسعه گردشگری اکنون جدی تر شده است و امید است با نگاهی به آینده آموزش های کاربردی در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است: محل این مرکز واقع در یزد، خیابان شهید رجایی، کوچه هاشم خان، خانه تاریخی هاشم خان می باشد که این خانه جزء بناهای ثبتی استان به شمار می آید که در سال هشتاد و چهار به شماره 12339 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است پس از مراسم نیز با حضور اعضای حاضر در مراسم افتتاحیه جلسه ای در محل دفتر معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد برگزار شد که پیرامون مسایل و نحوه عملکرد مرکز علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی بحث و تبادل نظر شد.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394060924