آینده از آن شهرهای خلاق در حوزه صنایع دستی است

دومین جلسه کمیته برنامه ریزی صنایع دستی برای تدوین احکام برنامه ششم توسعه دوشنبه 23 شهریور ماه با حضور بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان، کارشناسان و مدیران این حوزه و نیز نمایندگان دستگاه ها و وزارت خانه های مرتبط در محل سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا (chtn)؛ بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در اینن شست با تشریح وضعیت فعلی صنایع دستی و فاصله زیاد آن با ظرفیت های موجود گفت: وضعیت تولید در کشور خوب است ولی در بازرگانی و فروش باید به وضعیت بهتری دست یابیم تا فاصله میان وضعیت و ظرفیت را کاهش دهیم.

وی افزود: خوشبختانه علی رغم اینکه در کشور در بسیاری از بخش ها شاهد رکود هستیم در حوزه صنایع دستی نسبت به گذشته وضعیت مناسب است. در حوزه فروش نمایشگاهیتا ماه گذشته در طول مدت 5 ماه بیش از کل سال گذشته بوده است، از جمله نمایشگاه استانهای زنجان و خراسان شمالی که بسیار قابل توجه بود.

وی با توجه به ثبت جهانی تبریز و اصفهان به عنوان شهرهای صنایع دستی افزود: ثبت این دو شهر صنایع دستی موجب برند سازی در حوزه صنایع دستی به ویژه در حوزه جهانی می شود همچنین ثبت این شهرها موجب تحرک و ارتقاء این حوزه شده و با همت دست اندرکاران و فعالان این حوزه می توان صنایع دستی را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

نامورمطلق ادامه داد: آینده از آن شهرهای و هنرهای دستی خلاق است و با خلاقیت این حوزه ارز آور به تعالی می رسد. در حال حاضر خوشحال هستیم که به نوعی هم افزایی و گفتمان سازی در حوزه همکاری صنایع دستی صورت گرفته است.

وی در پایان افزود: با توجه به اینکه مشکلات بین سازمانی بسیار زیادی در حوزه صنایع دستی وجود دارد در بسیاری موارد صنایع دستی را مسئول مرتفع شدن مشکلات می دانند در حالی که ما هیچ گونه اختیاری در مرتفع کردن برخی مسائل نداریم و  این موضوع باید با گفتگوی جدی و هم افزایی حل شود.

دومین جلسه کمیته برنامه ریزی صنایع دستی برای تدوین احکام برنامه ششم توسعه در زمینه بررسی و تدوین احکام برنامه ششم توسعه نقاط قوت و ضعف و پیشرفت های حوزه صنایع دستی بحث تبادل نظر شد.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139406242