جشن ثبت جهانی شوش برگزار می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برپایی جشن ثبت جهانی محوطه تاریخی شوش خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، افشین حیدری اظهار کرد: محوطه تاریخی شوش از جمله محوطه های باستانی و با ارزشی است که ثبت جهانی می توانست در راستای معرفی و رونق بخشیدن به آن تاثیر بسزایی داشته باشد که با تلاش های دو ساله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان این مهم محقق شد.

وی تاکید کرد: به منظور پاسداشت زحمات بسیار زیادی که در راستای این اتفاق بزرگ فرهنگی در خوزستان رخ داده است جسنی باشکوه با حضور سفرای کشورها و مسئولان فرهنگی در شهر تاریخی شوش برگزار می شود که برای این جسن باشکوه در حال برنامه ریزی هستیم.

حیدری گفت: اینکه در حال حاضر خوزستان دارای سه اثر تاریخی ثبت جهانی است افتخاری است که باید در راستای بهبود شرایط گردشگری استان از آن بهترین استفاده را کرد و می کوشیم تا این جشن فتح بابی برای این مهم باشد.

حیدری خاطر نشان کرد: برای انجام هماهنگی های لازم در این شهرستان و فراهم شدن مقدمات جشن ملی ثبت جهانی شوش مهندس محمدحسن ارسطوزاده را به عنوان دبیر برگزاری این جشن منصوب شده است.
 
*جلسات هماهنگی در حال برگزاری است


دبیر برگزاری این جشن ملی نیز اظهار کرد: به منظور برگزاری جشن ملی ثبت جهانی شوش هماهنگی های لازم در سطح شهرستان و استان در حال انجام است.

محمدحسن ارسطوزاده افزود: هدف اصلی برگزاری این جشن معطوف کرد توجهات به این شهر تاریخی و فراهم شدن امکانات و تامین زیرساخت ها برای حضور گردشگران داخلی و خارجی است که امیدواریم در این زمینه به اهداف تعیین شده دست یابیم.

انتهای پیام/

کد خبر 139406247