صدا و سيما نقش موثري در ترويج تغيير كاربري بناهاي تاريخي دارد

مشاور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: سازمان صدا و سيما مي‌تواند نقش موثري در ترويج تغيير كاربري بناهاي تاريخي در بين مردم داشته باشد.

به گزارش روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، «رحمت الله رئوف» در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: صدا و سيما با حضور در استانهاي موفق در زمينه تغيير كاربري بناهاي تاريخي از جمله يزد، اصفهان و كاشان و تهيه گزارش و روشن كردن اذهان مردم، مي‌تواند در اين زمينه نقش موثري ايفا كند.

وي افزود: صدا و سيما بايد ثمرات مثبت تغيير كاربري بناهاي تاريخي را براي مردم تبيين كند.

رئوف گفت: سازمان ميراث فرهنگي به دليل حجم وسيع آثار تاريخي كشور، محدوديت اعتباري و كمبود نيروي انساني متخصص قادر به معرفي و حفاظت از آثار تاريخي به تنهايي نيست و بايد رسانه‌ها در زمينه معرفي و دستگاههاي اجرايي در ساير زمينه ها، با اين سازمان همكاري كنند.

دبير انجمن‌هاي ميراث فرهنگي كشور يكي از راهكارهاي دخيل كردن اقشار مختلف مردم در حفاظت از آثار تاريخي را تشكيل انجمن‌هاي ميراث فرهنگي عنوان كرد و افزود: استانداران، فرمانداران و بخشداران نيز موظفند از اين انجمن‌ها پشتيباني كنند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با فعاليت اين انجمن ها چه تاثيري بر نقش و جايگاهNGO  هاي ميراث فرهنگي خواهد داشت، گفت: NGO  ها مصوب قانون هستند و بر اساس مجوزهاي وزارت كشور فعاليت دارند و مي توانند در بسياري از موارد با انجمن‌ها همپوشاني داشته باشند.

مدير كل بازرسي و رسيدگي به شكايات و بررسي عملكرد سازمان ميراث فرهنگي در رابطه با آمار شكايت‌هاي مردمي از خدمات ارائه شده زير نظر واحدهاي تحت پوشش سازمان ميراث نيز گفت: بيشترين شكايات مردمي در زمينه تاسيسات گردشگري بين راهي و هتل‌هاست.

انتهای پیام/

کد خبر 1394062941