کارگروه تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزار شد

کارگروه تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و با حضور جمعی از مدیران کل استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ ظهر روز یکشنبه نشست تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و با حضور جمعی از مدیران کل استان برگزار شد.

در این جلسه چند طرح سرمایه گذاری گردشگری از جمله اراضی تفکیک شده با کاربری گردشگری از سوی شهرداری بندر انزلی،طرح برق رسانی پروژه هتل 3 ستاره در کوزان شفت،طرح گردشگری ورزشی در داماش و طرح گردشگری آرین جام طاها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رضا علیزاده در این جلسه رفع موانع سرمایه‌گذاری گردشگری را از موضوعات در استان دانست و گفت: توسعه و رونق اقتصادی در گرو توجه به صنعت گردشگری و تسریع روند اجرایی طرح های سرمایه گذاریست.
وی به طرح توجیهی مجتمع گردشگری ‌ـ‌ ورزشی داماش اشاره کرد و افزود: ایجاد کمپ مجهز ورزشی برای اردوی تیم‌های ملی و بین‌المللی به‌ویژه تیم ملی فوتبال و تیم‌های لیگ برتری و … در روستای داماش رودبار در ابعاد ملی و بین‌المللی ایجاد می‌شود.

این مسئول احداث مجتمع مذکور را سبب اشتغال‌زایی در منطقه خواند و افزود: داماش از روستاهای هدف گردشگری در گیلان است.

وی با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان خاطرنشان کرد: احداث هتل چهار ستاره در طرح مذکور پیش‌بینی شده است.
علیزاده زمین مجتمع گردشگری ورزشی داماش را جنب کارخانه آب‌معدنی عنوان کرد و گفت: مساحت زمین مورد نظر ۲۷ هزار مترمربع  است.
وی ایجاد هم‌پیوندی بین جاذبه‌های گردشگری را مهم خواند و یادآور شد: در منطقه داماش جاذبه‌های غار، چشمه سوسن چلچراغ و … وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به سه نوع بازار در داماش، یادآور شد: برخی افراد از مناطق دیگر به این منطقه آمده و به صورت فصلی درآمدزایی و اشتغالزایی را در داماش احیا می کنند.

وی بازار دوم را مسافران فصلی عنوان کرد و گفت: هزینه‌کرد مسافران فصلی زیر ۱۰۰ هزار تومان است.
علیزاده با بیان اینکه کاروان‌های گردشگری سومین گروه حاضر در داماش هستند، یادآور شد: کاروان‌های گردشگری هنگام گل‌دهی سوسن چلچراغ در منطقه حضور پیدا می‌کنند.

وی حجم سرمایه‌گذاری پروژه گردشگری‌ ـ‌ ورزشی داماش را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: با راه‌اندازی مجتمع مذکور برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار حمایت و تعامل همه دستگاه های دولتی در پیش برد سرمایه گذاری در استان شد.
حجت شعبان پور نیز در این نشست اظهار کرد: طرح های سرمایه گذاری در کارگروه های تخصصی بررسی و مصوب می شوند اما متاسفانه روند اجرا در همان اداراتی که مدیران آنها در نشست ها حضور داشتند، به بهانه توجیه نبودن باز می ایستد.
وی از مدیران استان خواست سرمایه گذاران را در بروکراسی اداری سرگردان نکنند و موجب تسهیل در فرایند سرمایه گذاری شوند.
شعبان پور تنها راه برون رفت از مشکل بیکاری در گیلان را توسعه و توجه به صنعت گردشگری دانست و تاکید کرد: این موضوع شعار نیست ، بلکه یک واقعیت است.
وی ادامه داد: تنها راه اشتغالزایی در استان ، اهتمام به موقعیت گردشگری است و دیگر گزینه ها به اندازه این مقوله، موثر نیست.

انتهای پیام/

کد خبر 139407275