مدیر کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد: با پایان سومین دوره داوری و اعطای نشان مرغوبیت صنایع دستی منطقه مرکزی کشور، هنرمندان استان اصفهان، پیشتاز این رقابت فرهنگی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اله یاری مدیر کل  میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر افزود: سومین دوره داوری دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی منطقه مرکزی کشور  متشکل از استانهای اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، قم، مرکزی و لرستان از 18 مهر ماه تا 22 مهر به میزبانی اصفهان شهر جهانی صنایع دستی برگزار شد.

وی افزود: پس از فراخوان اولیه ،بیش از 600 اثر هنرمندان صنایع دستی منطقه مرکزی به دبیرخانه ارسال و پس از بررسی های اولیه توسط کارشناسان زبده صنایع دستی، تعداد 475 اثر جهت شرکت در سومین دوره داوری نشان مرغوبیت انتخاب شد.

اله یاری تاکید کرد: با آغاز سومین دوره داوری، 10 نفر از داوران ارشد سازمان میراث فرهنگی کشور و اساتید و صاحبنظران صنایع دستی، با دقت فراوان در مدت بیش از 5 روز از ساعت 8صبح الی 10 شب به داوری آثار ارائه شده پرداختند. 

مدیر کل میراث فرهنگی استان به پیشتازی آثار هنرمندان اصفهانی در دریافت نشان اصالت یونسکو اشاره کرد و افزود: از مجموع 475 اثر راه یافته به مرحله نهایی داوری ،279 اثر نشان ملی مرغوبیت دریافت کردنند که در این میان داوران به 187 اثر از هنرمندان اصفهانی، 34 اثر از هنرمندان استان یزد، 17 اثر از هنرمندان استان چهال محال و بختیاری، 19 اثر از هنرمندان استان لرستان و 1 اثر از هنرمندان استان قم نشان ملی اصالت مرغو بیت صنایع دستی را اعطا کرد.

مدبر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد : در دو دوره قبل که درطی  سالهای 1391 و 1392 برگزار شد،  به ترتیب به 51
اثر و سپس99 اثر از آثار هنرمندان اصفهان نشان اصالت تعلق یافت که با  مقایسه  روند روبه رشد دریافت این نشان در سال 394، این نکته نشان دهنده جایگاه  ویژه اصفهان در حوزه صنایع دستی است.

اله یاری تاکید کرد: آثاری که امسال در اصفهان موفق به کسب نشان مهر اصالت ملی شده اند را به دلیل انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی می توان به شورای جهانی صنایع دستی برای دریافت نشان جهانی معرفی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 139407277