انتقال تجربیات گردشگری میان ایران و تایلند با تمرکز بر آموزش


معاون گردشگری بهره مندی از ظرفیت های آموزشی و تجربیات خدمات میان ایران و تایلند مبتنی بر ایجاد توازن میان تبادل گردشگر را راهی به سوی اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری های مشترک گردشگری میان دو کشور خواند. 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در دیدار با «سوویت ماسینسه» معاون وزیر بازرگانی تایلند و هیات همراه با اشاره به نقش توسعه گردشگری در ایجاد روابط دوستانه و مستحکم میان دو کشور، تعریف سرفصل های مشخص آموزشی و تبادل تجربیات کسب شده در این حوزه را به عنوان پایه همکاری های آتی در چارچوب تفاهم نامه همکاری مشترک مطرح نمود. 
وی پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی مشترک در زمینه هایی همچون هتلداری، گردشگری سلامت و تندرستی با استفاده از چشمه های آبگرم و معدنی، رفتینگ، اکوتوریسم و نیز تعلیم نیروی انسانی شاغل در بخش هتلداری و واحدهای اقامتی را در راستای تبادل تجربیات و تمرکز بر موضوع آموزش مطرح نمود. 
معاون گردشگری با بیان اینکه ایجاد برقراری توازن میان تبادل گردشگران دو کشور  یکی دیگر از پایه های اصلی ارتباط دو سویه مورد نظر در حوزه گردشگری را شکل خواهد داد؛ نقش راه اندازی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری ایران در تایلند و نیز شرکت در رویدادهای بین المللی دو کشور را به همراه تلاش کشور تایلند در راستای معرفی قابلیت های گردشگری ایران در  دستیابی به این مهم موثر خواند.

رحمانی موحد همچنین در این دیدار از هیات تایلندی دعوت نمود تا با حضور درنهمین نمایشگاه بین المللی تهران از تاریخ 16 لغایت 19 فوریه سال 2016 از فرصت پیش رو در راستای آشنایی هر چه بیشتر با بخش خصوصی و نیز ظرفیت های گردشگری کشور استفاده کنند.

گفتنی است در این دیدار «سوویت ماسینسه» معاون وزیر بازرگانی تایلند نیز ورود به حوزه های سرمایه گذاری و توجه هر چه بیشتر به ابعاد اقتصادی صنعت گردشگری را لازمه همکاری های دو سویه پیش رو خواند و بر شرکت در نمایشگاه های بین المللی دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین ضمن دعوت از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت حضور در نمایشگاه تایلند در راستای ارائه محصولات فرهنگی و گردشگری، تمرکز بر امر اطلاع رسانی را در ایجاد توازن گردشگران میان دو کشور دارای دستاوردهای بسیار خواند و اشاره نمود که هم اکنون ایران به عنوان یک مقصد اصلی در تایلند در حال معرفی و اطلاع رسانی است. 

وی همچنین ضمن اعلام آمادگی جهت ورود به همکاری های گردشگری در زمینه سلامت، هتلداری و استانداردسازی تاسیسات گردشگری بر حرکت در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری های مشترک تاکید کرد.
  

انتهای پیام/

کد خبر 1394090115