راهکارهای توسعه صادرات صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد به روسیه بررسی شد

گروه تجاری و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد متشکل از استاندار ،رئیس سازمان برنامه وبودجه استان مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری ،رئیس اتاق بازرگانی یاسوج وچند تن دیگر از مسئولین استان  با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیدار کرد.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد، در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو انجام شد، سفیر ایران در مسکو به تشریح شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور روسیه پرداخت.

 
مهدی سنائی با اشاره به مناسبات حاکم بر شرایط تجاری و اقتصادی کشور روسیه راهنمایی ها و رهنمود های لازم را برای مبادلات تجاری و اقتصادی به گروه اعزامی کهگیلویه و بویراحمد ارائه کرد.

 وی با اشاره به شرایط جدید روسیه و تحریم های اعمال شده بر علیه این کشور از سوی کشورهای غربی گفت: این موضوع می تواند فرصتی برای بازاریابی تجار و بازرگانان ایران در این کشور باشد.

 سنائی با اشاره به شرایط استان امسک عنوان کرد: این استان یکی از استانهای مطرح اقتصادی روسیه است که در حوزه های مختلف اقتصادی مشغول به فعالیت و از مناطق به شدت صنعتی روسیه است که بازرگانان و تولید کنندگان کهگیلویه و بویراحمد می توانند از فرصت پیش آمده برای مبادلات اقتصادی و توسعه همکاری های همه جانبه با این استان استفاده کنند.

 در ادامه این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به پتانسیل های خود در زمینه های مختلف اقتصادی و با توجه به شرایط ویژه کنونی به کشور روسیه به عنوان بازار جدیدی برای محصولات صادراتی خود نگاه می کند.

 موسی خادمی افزود: ترکیب هیئت استان کهگیلویه وبویراحمد شامل چند تن از مدیران دولتی، بازرگانان، تجار، تولیدکنندگان در حوزه های مختلف کشاورزی، صنایع دستی، شیرینی، گل و گیاهان دارویی، لوازم آرایشی بهداشتی و صنعت است که برای مطالعه بازار روسیه و استان امسک و ایجاد ارتباط های تجاری با فعالان اقتصادی به این کشور سفر کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: 6هزار بافنده صنایع دستی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی این استان در حال فعالیت هستند.

وی اظهارکرد: 32 نوع صنایع دستی در استان وجود دارد و هنرمندان اغلب در رشته‌های گلیم، جاجیم، گچمه‌بافی صنایع دستی مشغول به کار هستند، همچنین استان در زمینه تولید محصولات چوب و پوست حرف برای گفتن دارد.

باقری خاطرنشان کرد: 95 درصد هنرمندان استان در زمینه تولید گلیم مشغول به فعالیت هستند.

عضو کار گروه صادرات غیر نفتی در کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: سالانه 288هزار متر مربع صنایع دستی در این استان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت صادرات 41 درصد از محصولات صنایع دستی خود را دارد و میزان صادرات این محصول 9/4 میلیون دلار برآورد شده است.

عضو کار گروه سرمایه گذاری استان عنوان کرد: با توجه به روابط ایران و روسیه این کشورمیتواند هدف صادرات محصولات صنایع دستی استان تبدیل شود. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: اتاق بازرگانی یاسوج با برنامه ریزی و دست پر به این سفر قدم نهاده است و توانمندی ها و ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد به زبانهای روسی به طرف روس ارائه خواهد شد.

 جبار کیانی پور به برنامه های گروه تجاری اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در روسیه و استان امسک اشاره کرد و گفت: برنامه ها طوری انتخاب و مدیریت شده است که تجار و بازرگانان علاوه بر آشنایی با بازرار روسیه و امسک از طریق دیدار های رودررو بتوانند نهایت بهره برداری را برای ایجاد ارتباط اقتصادی با طرف روس داشته باشند.

 وی اعزام گروه های تجاری و آشنایی با بازارهای هدف صادراتی را از رسالت های مهم اتاق های بازرگانی برشمرد و بیان کرد: اتاق یاسوج در این راه نهایت همکاری و همیاری را با فعالان بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد داد.
 
دیدار با وزیر اقتصاد استان امسک روسیه
 
گروه تجاری، اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با وزیر اقتصاد استان امسک روسیه نیز به معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری استان پرداختند.
 
یکی از برنامه های گروه تجاری-اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در استان امسک روسیه، نشست ارائه معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد و استان امسک بود.

 در ابتدای این نشست وزیر اقتصاد استان امسک با ارائه ی اسلایدهایی به معرفی استان امسک روسیه پرداخت.
  آکسانا فادینا با اشاره به شرایط جغرافیایی تاریخی و اجتماعی استان امسک به معرفی ظرفیت ها، پتانسیل های اقتصادی و تجاری این استان پرداخت.

 وی با اشاره به اینکه استان امسک دارای اقلیم های متفاوتی است گفت: این استان از این جهت به استان کهگیلویه و بویراحمد در ایران شبیه است.

 فادینا فاصله امسک و کهگیلویه و بویراحمد را نسبت به وسعت مناطق روسیه زیاد ندانست و عنوان کرد: ما هم اکنون با مناطق دیگری در دنیا و با فاصله های بسیار بیشتر، مناسبات و مبادلات تجاری داریم.

 وزیر اقتصاد استان امسک ضمن معرفی خوشه های صنعتی این استان به برنامه های تجاری و اقتصادی استان امسک در سالهای آینده اشاره کرد.

  آکسانا فادینا با اشاره به ظرفیت های صنایع و تولیدات استان امسک ابراز امیدواری کرد که تجار دو طرف ایرانی و روس بتوانند در معاملات و تجارت با یکدیگر موفقیت های خوبی را داشته باشند.

 وی در ادامه به شرایط سرمایه گذاری در این استان، صنایع غالب، حجم سرمایه گذاری های خارجی و مشوق های سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و استان امسک را از هر جهت دارای شرایط خوب برای فعالیت های تجاری و اقتصادی برای استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: ایران بعد از توافق ۱+۵ دارای شرایط ویژه ای است و دولت هم اکنون دو سیاست اقتصادی را در حال پیگیری دارد.

 موسی خادمی اظهار کرد: توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی، دو برنامه مهم دولت است که حضور گروه تجاری اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای همین سیاست های دولت است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
 خادمی به تشریح جغرافیای طبیعی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و توضیحاتی را در زمینه اقلیم چهار فصل این استان ارائه داد.

 سرپرست گروه تجاری-اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت های استان در حوزه های نفت و گاز، کشاورزی، دامپروری، جنگل، گیاهان دارویی صنایع دستی و گردشگری نیز اشاره کرد.

 خادمی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی، جنگل و همچنین صنایع دستی نیازمند تکنولوژی، دانش فنی و سرمایه گذاری است.

 وی با بر شمردن شرایط، مزیت ها و مشوق های سرمایه گذاری در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرمایه گذاران استان امسک می توانند با شرایط ویژه در استان کهگیلویه و وبویراحمد در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کنند.
 اُمْسْک (به روسی: Омск) مرکز استان امسک در فدراسیون روسیه است. امسک در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه های اورال به شمار می آید. فاصله بین امسک تا مسکو ۲۷۰۰ کیلومتر است.

 گروه بازرگانی و اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار استان و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی یاسوج و ۲۴ نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان از روز ۲۵ آبان ماه به روسیه سفر کرده اند و هنوز در این کشور به سر می برند.

\n
\n

انتهای پیام/

کد خبر 139409013