دروازه قرآن خاتم شیراز زینت بخش نمایشگاه  قرآن و عترت

همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن عترت و وقف در شیراز بیش از 170 محصول صنایع دستی قرآنی در قالب 27 رشته تخصصی در معرض دید عموم علاقمندان قرار می گیرد. 

\n
 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس  مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی استان، افزود:در این نمایشگاه و در قالب  10غرفه محصولات و تولیدات قرآنی هنرمندان فارس به نمایش در می آید.

امیری هدف از برپایی چنین نمایشگاهی راایجاد زمینه برای رشد فعالیت‌های هنری با محوریت قرآن عنوان و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها موجب تشویق و ترغیب هنرمندان جوان به خلق آثاری با موضوع قرآن و اشاعه ارزش‌های دینی از طریق هنر و صنایع دستی می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین گفت :در همین ارتباط در غرفه های نمایشگاهی آثاری چون دروازه قرآن خاتم ،زنجیر نقره زنجیر زنی، قاب های خاتم و منبت و.... می باشد که در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد.
وی در ادامه افزود:فعالیت های صورت گرفته در انتخاب عرضه و نمایش محصولات دست ساز هنرمندان با همکاری اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان فارس است.
به گفته دکتر امیری هم اکنون هنرهای سنتی فارس که در این نمایشگاه عرضه می شود شامل دست بافت های داری ،معماری سنتی ،قلمزنی ،حجاری سنتی، حکاکی روی فلز ،سراجی سنتی ،آینه کاری، سفال و سرامیک و رودوزی های الحاقی  است.
بنا بر این گزارش طبق بررسی های صورت گرفته در مراسم این هفته از سه نفر از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی که بیشترین کار را در زمینه علوم قرآنی انجام داده اند که این مراسم 19 اذر ماه با حضور مسولین کشوری و استانی برگزار می شود.
گفتنی است در تاریخ مذکور از قاب خاتم ستاد رضا بلیغ با مضمون 144 اسما الهی در ابعاد 5/4 در 5/3 متر مربع رونمایی می شود.
آثار برگزیده هر بخش به صورت نمایشگاه و فروشگاه برپا و در معرض دید عموم قرار می گیرد.
بنا براین گزارش در زمان برپایی جشنواره 5 کارگاه تخصصی صنایع دستی برگزار می شود.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394091814