رباط عباس آباد در شهرستان تايباد مرمت مي‌شود

مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان تايباد از مرمت رباط عباس آباد در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، مجيد حسيني گفت: منطقه عباس آباد در فاصله 30 كيلومتري شمال غربي تايباد قرار دارد و شامل مجموعه رباط عباس آباد و قلعه عباس آباد است.


در ادامه افزود : اين منطقه به دليل قرارگرفتن در فاصله اندك با جاده تايباد - تربت جام و تردد روزانه هزاران نفر از اين جاده جهت عزیمت به کشور افغانستان و يا ترانزيت كالا از پایانه مرزی دوغارون ، پتانسيل تبديل به مجموعه تاريخي فرهنگي،خدماتي و رفاهي را دارد كه بر همين اساس در گام اول مرمت اين رباط در دستور كار قرار گرفته است.

وي گفت: با توجه به انجام عمليات احداث باند دوم جاده - تربت جام امیدواریم در سال هاي آينده اين مجموعه شاهد احياء و رونق چشمگير بوده و طبعا همه ساله پذيراي مسافران باشد.

حسيني در ادامه گفت: درسال جاری قسمتی از بامسازي سنتي، مرمت هاي موضعي و اضطراري بدنه بنا، تعميرات درب و حفاظ و اقدامات مرمتي در رباط عباس آباد با اعتبار200 ميليون ريال انجام شده است.

حسيني خاطر نشان كرد: رباط عباس آباد با مساحت حدود 5 هزار مترمربع عرصه و 4 هزار مترمربع اعيان از دوره صفويه و شامل دو حياط و همچنين داراي آب انبار - شاه نشين و آتش انداز و به شماره 2386 در تاريخ 1378 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1394091819