مرحله استانی تور رالی کویرنوردی با عنوان کاروان نشاط و امید، امروز جمعه  با حضور استاندار و جمعی از مسوولان و علاقه مندان از مقابل مزار شهدای گمنام شهر سمنان آغاز شد.

 مرحله استانی این تور با شرکت 66 خودرو با خانواده با طی مسیر از شهرهای سمنان - سرخه - لاسجرد - شهمیرزاد و مهدیشهر در حال برگزاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گفت: این تور در سه مرحله استانی ، ملی و بین المللی برگزار می شود.

حسین خواجه بیدختی افزود: نخستین مرحله این تور با عنوان کاروان نشاط و امید به میمنت تقارن میلاد حضرت پیامبر اکرم (ص) و حضرت عیسی مسیح(ع)، پیامبران صلح و رحمت ، امروز در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: مرحله دوم این رقابتها در سطح ملی و در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب به مدت پنج روز از مبدأ شهر سمنان و حاشیه استان های کویری به مقصد جنوب ایران و با مشارکت یکی از مناطق آزاد و دستگاه های مربوطه با عنوان کاروان همدلی و همزبانی اجرا می شود.

وی ادامه داد : مرحله بین المللی این رالی نیز در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) در اردیبهشت ماه سال آینده به صورت بین المللی در حاشیه کویر مرکزی و لوت ایران از مبداء و مقصد استان سمنان به مدت هفت الی 10 روز با عنوان صلح و دوستی برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان هدف از برگزاری این مسابقات را نمایش اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی، گسترش و تعمیم امید و نشاط، همدلی و همزبانی، صلح و دوستی در عرصه ملی و بین المللی و معرفی جاذبه ها و مناطق گردشگری کویر ایران اعلام کرد.

استان سمنان در دامنه های جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است و ارتفاع استان از شمال به جنوب کاسته و به دشت کویر ختم می شود.

همجواری با رشته کوه های البرز و زمین های هموار کویر شرایط اقلیمی متنوعی برای این استان بوجود آورده است به طوری که قسمت جنوبی آب و هوایی گرم و خشک؛ نواحی مرکزی؛ معتدل ، قسمت شمال شرقی آب و هوایی سرد و خشک و قسمت شمالی استان نسبتاً سرد است.

آیین احتتامیه مرحله استانی تور کویرنوردی عصر امروز با معرفی برترین های این دوره از رقابتها با حضور شماری از مسوولان استانی در شهرستان مهدیشهر برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 139410041