مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: پيشنهاد راه اندازي موزه بزرگ سيرجان در اين مجموعه بزرگ گردشگري داده شده كه اميدواريم بزودي اجرايي شود.
\"به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمان؛ محمود وفایی مدیر کل میراث فرهنگی این اداره کل در دیدار فعالان صنعت گردشگری با معاون سازمان گردشگری سازمان افزود: به يمن حضور معاون گردشگري سازمان، چند اتفاق خوب در شهرستان سيرجان و بردسير به وقوع پيوست كه در رونق صنعت گردشگري استان بسيار تاثير گذار خواهد بود.
وي به كلنگ زني بزرگترين مجموعه تفريحي و گردشگري سيرجان اشاره كرد و اظهار داشت: وفايي با اشاره به اينكه بيش از 7000 اثر تاريخي در استان كرمان شناسايي شده است، افزود: از اين تعداد تنها 700 اثر ثبت ملی شده اند و 3 اثر مانند باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم و روستای تاریخی دست کند میمند به ثبت جهانی رسیده اند که در اين خصوص در ردیف‌های اول کشوری قرار داریم.
وی با بیان اینکه در سال آینده نیز کویر لوت و قنوات استان به ثبت جهانی خواهند رسید تصریح کرد: استان کرمان با 5 اثر جهانی در رتبه نخست کشور و همچنین در سطح بین المللی جایگاه ارزشمندی را کسب خواهد کرد.
وفایی در تعبيري استان كرمان را ، ايران كوچك خواند و ادامه داد: علی رغم همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان کرمان، متاسفانه هنوز نتوانستیم به جایگاه حقیقی استان کرمان دست پیدا کنیم و مصمم هستیم تا کرمان را به جایگاه واقعی و اصلی خود در بحث جذب گردشگر برسانیم.
وي در ادامه ضمن تشكر از رئيس كميسيون گردشگري اتاق بازرگاني كرمان ، گفت: خوشبختانه ايشان ارتباط و حلقه اتصال خوبي بين بخش خصوصي و دولتي ايجاد كرده اند كه در توسعه گردشگري استان بسيار موثر مي باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه صنعت گردشگری کشور در 8 سال دولت نهم و دهم متحمل ضربات سنگینی شده است،تصریح کرد: خوشبختانه با انتخاب دولت تدبیر و امید در انتخابات سال 92، صنعت گردشگری ایران بار دیگر به مسیر اصلی خود بازگشت و افقی روشن و خوبي برای این صنعت پیش بینی می کنیم و معتقدم این صنعت در حال نزدیک شدن به منزلگاه خوب خود است.
وی در ادامه با اشاره به ايجاد فضای خوب گردشگري در استان کرمان به لطف استاندار اظهار کرد: باید بپذیریم که با مدیریت عالی استاندار کرمان، فضای مودت آمیزی درکرمان بوجود آمده است بطوريكه در دو سال اخير شاهد اتفاقات خوبی در حوزه میراث فرهنگی در کرمان بوده ایم زیرا استاندار کرمان وقت قابل توجهی را صرف حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 139410056