گردشگران خارجی سفیران فرهنگی ترویج فرهنگ ناب یزد

مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و هیات همراه با آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد در ابتدای این دیدار  سلطانی فر ضمن تشکر از امام جمعه یزد به دلیل حمایت و همراهی با میراث فرهنگی در پیشبرد اهداف این سازمان تقدیر و تشکر كرد.
در ادامه نیز آیت ا... ناصری امام جمعه یزد با تقدیر از عملکرد میراث فرهنگی، توجه بیشتر به نکات فرهنگی را یادآور شد و افزود: گردشگران خارجی می توانند به عنوان سفیران فرهنگی زمینه ترویج فرهنگ ناب یزد و پیشینه فرهنگی ایران اسلامی را ایجاد كنند.
وی با اشاره به آیه شریفه \"قُل سیروا فِی الأرض\" توجه به گردشگری و سفر را در دین مبین اسلام متذکر شد و اظهار داشت: فرهنگ غنی ایران اسلامی تأثیر گذار است اما تهدیدی نیز وجود دارد و آنکه فرهنگ اروپا بر مردم ما تأثیر بگذارد که خوشبختانه این تهدید به دلیل نوع گردشگران ورودی به استان یزد کم رنگ است.
امام جمعه یزد در ادامه گفت: ضرورت دارد بافت تاریخی حفظ و احیاء و مرمت آن بر اساس دستورالعمل ها و قوانین جاری میراث فرهنگیانجام شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد این نکته را نیز متذکر شد که در مرمت و احیای بافت و خانه ها و اماکن سنتی یزد بر معنویت و مهندسی فرهنگی آن نیز توجه شایانی شود و همچنین برنامه ریزی های لازم به منظور پیشگیری از ناهنجاری های احتمالی صورت گیرد.
 
\n

انتهای پیام/

کد خبر 139410108