استقبال پرشور گردشگران از سومین جشنواره زمستانی سرعین

 مراسم افتتاحیه سومین جشنواره زمستانی سرعین با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار اردبیل، اقشار مختلف مردم، هنرمندان، بازیگران معروف سینما و تئاتر و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در شهر چشمه‌های بهشتی سرعین برپا شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیر عامل جامعه صنفی تأسیسات اقامتی استان اردبیل در مراسم افتتاحیه جشنواره زمستانی که در میدان گاومیشی گلی شهرستان سرعین برگزار شد، گفت: این جشنواره که با حمایت بخش دولتی و تلاش و یاری بخش خصوصی از جمله جامعه صنفی تأسیسات اقامتی استان، انجمن صنفی آبدرمانی ها و تمامی صنوف شهرستان سرعین برپا شده است هرجمعه تا 23بهمن ماه میزبان گردشگران و علاقمندان به این جشنواره خواهد بود.

جعفر بذری از تخفیف مراکز اقامتی و آب درمانی و سایر صنوف خبر داد و افزود: مراکز اقامتی 60 درصد تخفیف برای عموم و 70 درصد برای تورها، مجتمع های آب درمانی 50 درصد تخفیف برای عموم و 60 درصد برای تورها و اصناف و غذاخوری های این شهرستان 15 درصد تخفیف در طول برگزاری جشنواره زمستان لحاظ خواهند کرد.

وی برپایی اینگونه جشنواره های فرهنگی، هنری و ورزشی و رویدادهای گردشگری را یکی از راه های مؤثر در جذب گردشگران، افزایش ماندگاری مسافران و خروج استان از مقصد گردشگری فصلی دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره زمینه سازی برای جذب توریست خارجی در زمستان، معرفی ظرفیت های زمستان، استفاده از آب های درمانی و پرکردن اوقات فراغت و ایجاد نشاط اجتماعی را دربرخواهد داشت.

استاندار اردبیل نیز جشنواره زمستانی سرعین را فرصتی مهم و اساسی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه شهرستان سرعین صاحب ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری بالایی است با برنامه‌ریزی‌ درست و مدون می توان شاهد تحول عظیمی در بخش گردشگری این شهرستان و به دنبال آن پویایی بخش اقتصاد گردشگری باشیم.
 
مجید خدابخش حضور هنرمندان و بازیگران معروف سینمای ایران را فرصت مهمی در ایجاد شور و نشاط در این جشنواره زمستانی قلمداد کرد و یادآور شد: ساکنان شهرهای آلوده کشور با سفر چند روزه در فصل زمستان به سرعین می‌توانند از آب و هوای پاک و اکسیژن خالص این شهر استفاده کنند.
فرماندار شهرستان سرعين و رئيس ستاد برگزارى این جشنواره نیز در ادامه، هماهنگی و همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی را در رونق بخشی جشنواره زمستانی سرعین به ویژه در دستیابی به اهداف آن بسیار مهم و حياتى بیان و تأکید کرد: برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر در تمام فصول سال در این شهرستان باید بازنگری صورت گیرد تا به مناسبت های مختلف در فصول غیر پیک سفر، جشنواره های مختلفی در این شهرستان اجرا شود.
 
عاطف ناصری، شهر چشمه های بهشتی را یکی از نقاط بی نظیر ایران اسلامی توصیف کرد که جشنواره زمستانی سرعین می تواند موجبات رونق این شهر را در فصل زمستان فراهم کند.
گفتنی است: اجرای نمایش اقوام ایرانی گروه شالاکو، موسیقی سنتی و مسابقه توسط هنرمندان استانی و کشوری از جمله برنامه های افتتاحیه سومین جشنواره زمستانی سرعین بود.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139411046