دستگیری حفاران غیر مجاز در مزار پیر هُد روستای رجنگ شهرستان قاینات

فرمانده یگان حفاظت و رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاینات گفت: 3 نفر حفار غیرمجاز در مزار پیر هُد روستای رجنگ بخش نیمبلوک شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، عباسی افزود: در عملیاتی که با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان و پاسگاه انتظامی خضری دشت بیاض انجام گرفت، حفاران غیرمجاز و غیربومی که اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند، دستگیر و ابزار آلات و ادوات حفاری نیز کشف و ضبط شد.

 وي بیان داشت: یگان حفاظت و دایره حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی و اداره میراث فرهنگی شهرستان قاینات در رابطه با این عملیات با مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، اقدام به طرح شکایت علیه متهمان كرده نمودند و پرونده در حال سیر مراحل قانونی است.

 عباسی همچنین افزود: علیرغم کمبود تجهیزات و امکانات، تمام مکان‌های تاریخی شهرستان تحت نظارت و صیانت این اداره است و نیروهای جان برکف یگان حفاظت اجازه هیچگونه تخریب و تعرضی به آثار ارزشمند تاریخی را نخواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: این نیروهای متعهد و بی ادعا در سال جاری موفق به دستگیری 10 نفر از متجاوزین به میراث فرهنگی شده اند و سارقین و متجاوزین را تحویل مقامات قضایی داده و در این مسیر ارزشمند گام های محکم و استوار برمی دارند.

لازم بذکر است: مزار پیر هُد روستای رجنگ در فهرست آثار شناسایی شده و تحت حفاظت و صیانت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

\n
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394111826