برنامه ریزی رویداد فرهنگی \"نوروز بازار\" در استان بوشهر

 

 

با حضور سازمان های مردم نهاد و مسئولین اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهردر جلسه ای  طرح نوروز بازار بررسی و برنامه ریزی اجرای آن مشخص شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرشبان میرشکرایی در رابطه با طرح نوروز بازار گفت : آیین نوروز چند سالی است که ثبت جهانی شده است و بنابر این اهمیت اجرای طرح نوروز بازار دو چندان شده است .

عضو شورای سیاستگذاری آیین ملی نوروز ادامه داد : نوروز به عنوان بزرگترین جشن ایرانی می باشد که فرهنگ اتحاد و صلح را در خود دارد .

وی همچنین به ابعاد این رویداد فرهنگی اشاره کرد و گفت : نوروز بازار از چند جهت اهمیت دارد ، در وهله اول اینکه در کنار بازارهایی که مردم ایران شاید کمتر به آن بپردازند یک رویداد فرهنگی را رقم می زنیم .

میرشکرایی مسئول ستاد برگزاری رویداد نوروز بازار به میراث های ناملموس اشاره ای کردو گفت : ما امروز بازارهایی داریم که متروکه و بلااستفاده مانده اند بنابر این باید در کنار آنها رویداد های فرهنگی ای را رقم بزنیم با رویکرد به میراث ناملموسی که می تواند یک فرهنگ  عظیم را در پشت خود داشته باشدو مهم این است که این میراث اجرا و جنبه آموزشی آن نیز مد نظر باشد تا مردم به گونه ای بخشی از میراث ناملموس خود را بشناسند و بیاموزند .

درادامه وی گفت :دوازده استان در حال حاضر برای اجرای این طرح انتخاب شده اند و استان بوشهر با توجه به قابلیت فرهنگی خود جزو استان های قابل اهمیت است.

در ادامه سازمان های مردم نهاد طرح ها و پیشنهادات خود را ارائه کرده و مقرر شد بنا به صلاحدید استان در یکی از شهرستان ها طرح \"نوروز بازار\" اجرا گردد

انتهای پیام/

کد خبر 1394111849