بهره بردار مجموعه تاریخی سعد السلطنه قزوین با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری گفت: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده توسط صندوق احیاء در این دوره ما امیدوار هستیم که در قیاس با ادوار قبلی، بیشتر و بهتر دیده شویم و بتوانیم معرفی دقیق تر و تاثیرگذارتری از ظرفیت های خود داشته باشیم.

آرش رشوند آوه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی (صابتا) درباره اهداف حضور مجموعه تاریخی سعد السلطنه قزوین در نهمین نمایشگاه گردشگری گفت: بزرگترین هدفی که ما از حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری دنبال می کنیم، شناساندن پتانسیل های مجموعه تاریخی سعد السلطنه قزوین، چه در حوزه گردشگری و چه در حوزه سرمایه گذاری و بهره برداری است. 

مدير عامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداری قزوين افزود: در همین راستا قصد داریم با شرکت در نمایشگاه بتوانیم ظرفیت ها و جذابیت های گردشگری این مجموعه را به جامعه و خصوصا جامعه هتلداران و تورگردانان معرفی کنیم تا در صورت امکان زنجیره ای از توریست و گردشگر را ایجاد کنیم. چنین زنجیره ای می تواند با توجه به نزدیکی مجموعه سعد السلطه به پایتخت طرفیت تضمین شده ای از بازدید کننده را برای ما ایجاد کند. 

وی با اشاره به هدف دوم این مجموعه از حضور در نمایشگاه امسال ادامه داد: در گزینه بعدی ما حوزه سرمایه گذاری و بهره برداری مد نظر قرار دارد. ما در مجموعه سعد السلطنه همچنان فضاها و امکاناتی از قبیل حمام سنتی، رستوران و مکان های اقامتی داریم که می توانند در اختیار سرمایه گذاران و بهره برداران قرار بگیرند. هم اکنون دو فضای رستوران و اقامتی ما آماده بهره برداری است و دو حمام مجموعه هم همچنان نیازمند مرمت هستند که بعد از طی این مرحله می توانند زمینه خوبی برای جذب سرمایه گذاری باشند. 

رشوند آوه ضمن بیان این مطلب که «در حال حاضر ما از سی درصد ظرفیت مجموعه تاریخی سعد السلطنه بهره برداری می کنیم»، تصریح کرد: این وضعیت نشان می دهد که این مجموعه یک مجموعه بکر و مناسب برای سرمایه گذاری تضمین شده است و می تواند محل رجوع تعداد بسیار بیشتری از گردشگران و سرمایه گذاران باشد. با توجه به فضایی که برای جذب بیشتر گردشگران خارجی در ماه های اخیر ایجاد شده است ما این مجموعه را بستر فوق العاده مناسب و آینده داری برای سرمایه گذاری می دانیم که جذابیت های منحصر به فردی نیز دارد. 
بهره بردار مجموعه تاریخی سعد السلطنه قزوین در پایان به کیفیت نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری اشاره کرد و افزود: درباره سطح و محل نمایشگاه امسال با توجه به تجربه سال های گذشته باید بگویم شاهد جهشی مثبت و حضوری به مراتب پرنگ تر در دوره اخیر در خصوص حضور صندوق احیاء و بهره برداران از بناها و مجموعه های  تاریخی هستیم و با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده توسط صندوق احیاء در این دوره ما امیدوار هستیم که در قیاس با ادوار قبلی، بیشتر و بهتر دیده شویم و بتوانیم معرفی دقیق تر و تاثیرگذارتری از ظرفیت های خود داشته باشیم. 


انتهای پیام/

کد خبر 1394112522