با حضور معاونت سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و برخی از مدیران استانی  صبح امروز نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در ورودی شهر یاسوج افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان ،مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد  در این خصوص اظهارداشت: به مناسبت نوروز 95مجموعه‌ای از صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی استان در قالب 70 غرفه صنایع دستی و 5سیاه چادر عشایری دایر شده است. 
 باقری تصریح کرد : در کنارصنایع دستی مطر استان  و همچنین سوغات و شیرینی‌های بومی- محلی، آش و غذای محلی به معرض نمایش و فروش گذاشته و از مهمانان نوروزی پذیرایی به عمل می آید. 
وی افزود: باید از ابزار مهم و موثر صنایع دستی برای شناساندن هر چه مطلوبتر این استان به مردم سایر نقاط کشور استفاده بهینه شود.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر در کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: محصولاتی شامل البسه محلی، زیورآلات سنتی، مصنوعات چرمی و دستبافت های داری در این نمایشگاه و بازارچه در معرض دید عموم قرار گرفته است.  
وی بیان کرد: نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی یاسوج دارای 25 غرفه و نمایشگاه ها و بازارچه های مراکز سایر شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد نیز بین 10 تا 15 غرفه دارند. 
این نمایشگاه و بازارچه در میدان جهاد یاسوج و به نمایندگی از هشت نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی کهگیلویه و بویراحمد به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان گشایش یافته و تا 15 فروردین 95 نیز آماده بازدید علاقه مندان است.

در کنار این نمایشگاه و بازارچه اکیپ های و جمعیت هلال احمر و خیمه نماز برای ارایه خدمات لازم به گردشگران نوروز 95 کهگیلویه و بویراحمد مستقر است.  
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394122924