مسئول کمیته اماکن و موزه های ستاد تسهیلات نوروزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از بازدید 74هزار و 854 گردشگر از اماکن تاریخی این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، کاظم فداییان با اشاره به اینکه 12 اثر تاریخی میزبان گردشگران بود، گفت: از این تعداد بازدید کننده سه هزار و 493 نفر گردشگر خارجی بودند که بیشتر گردشگران خارجی مربوط به کشورهای عربی، خلیج فارس و تعدادی از کشورهای اروپایی بوده است.
مسئول کمیته اماکن و موزه های ستاد تسهیلات نوروزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان داشت: تیمچه بزرگ و بازار با 48 هزار و 323 نفر، خانه تاریخی امام راحل با 10 هزار و 401 نفر ، گنجینه موزه مراجع با پنج هزار و 389 نفر از جمله جاهای پربازدید کننده است که گردشگران را جذب کرده است.
وی با اشاره به قدمت تاریخی تیمچه بزرگ قم گفت: این اثر بزرگترین سقف ضربی ایران مربوط به دوره قاجار و داخل راسته بازار واقع شده است این اثر در سال 1376 با شماره ثبت 1902 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است همچنین خانه حضرت امام خمینی (ره) در سال 1375 با شماره ثبت 1745 از دیگر آثار ملی  و یادگاری از مبارزات سیاسی در دوران انقلاب اسلامی است از این رو مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
فدائیان اظهار داشت: گنجینه آثار مراجع نیز روبروی خانه تاریخی امام راحل قرار دارد که در آن زندگینامه، تالیفات و تصاویر مراجع تقلید و علما به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: استان قم دارای بیش از 350 اثر تاریخی ثبت شده است که برخی از این آثار از جمله تپه قلی درویش، تپه صرم و خانه های تاریخی در نوع خود بی نظیر است و قدمت هفت هزار ساله استان قم را به نمایش گذاشته است.

\n
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1395011541