روزانه بیش از 500 نفر از گردشگران از موزه خصوصی بشرویه بازدید می کنند

سلیمانی رباطی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه گفت: در ایام نوروز روزانه بیش از 500 نفر از گردشگران از موزه خصوصی بشرویه بازدید می کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، وی افزود: موزه خصوصی بشرویه به عنوان یکی از موزه های شاخص در سال 1387 با همکاری بخش خصوصی در محل منزل ملاعبدالله بشرویه عالم طراز اول دوره صفویه تاسیس گردید.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بشرویه بیان داشت: فضای موزه یکی از نمونه های کامل از منازل 4 ایوانه دوره صفویه بشرویه معرفی می شود که ترکیب آرایه آن(رسمی بندی های گچین) با کالبد بنا و در کنار آن طیف وسیعی از اشیاء تاریخی بر اهمیت این موزه افزوده است.

سلیمانی رباطی افزود: اقلام نگهداری شده در موزه خصوصی بشرویه شامل سکه ها، سفالینه ها، کتب و نسخ خطی، لوازم آشپزخانه ای، استحمام، روشنایی، ادوات جنگی و غیره خلاصه می شود که در دوره زمانی صدر اسلام تا معاصر را قرار می گیرند.

وی گفت: نظر به اینکه این موزه می تواند نمادی از زندگی گذشته مردم بشرویه تعبیر شود و از طرفی با توجه به قرارگیری در بافت تاریخی محله میانده و همجواری با بناهای شاخص دوران صفویه، روزانه  بیش از 500 از مسافران نوروزی و همشهریان به بازدید از اشیاء نگهداری شده در موزه می پردازند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 139501157