مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان فعالیت بخش خصوصی را اقدامی موثر برای تحقق اهداف توسعه دولت خواند و گفت: گسترش فعالیت بخش خصوصی جهشی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ، رضا علیزاده در دیدار با چندتن از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری، فعالیت این افراد را همسو با اهداف دولتمردان خواند و گفت: آنچه که پویایی جوامع و اقتصاد را محقق می سازد، حمایت و حضور بخش خصوصی در عرصه آبادانی خواهد بود.
وی بیان داشت: دولت می تواند تنظیم گر و قانون گذار توسعه گردشگری و تسهیل کننده توسعه ارتباطات گردشگری داخلی و بین المللی باشد و پایش به قصد تضمین توسعه پایدار و بدون اثرات مخرب را دنبال کند اما قطعاً برای تصدی گری و فراهم آوردن سرمایه لازم برای این بخش، گزینه مناسبی نیست؛لذا توسعه گردشگری باید با تأکید بر مشارکت بخش خصوصی و تعاونی صورت گیرد.
علیزاده با بیان اینکه واسپاری فعالیت ها به بخش خصوصی نتایج درخشانی را به دنبال دارد، بر تغییر کاربری ابنیه های تاریخی و واگذاری آنها به بخش خصوصی تاکید نمود.
این مسئول؛ واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی را موجب احیای بنا و زمینه ساز حضور گردشگران در آنها دانست و افزود: کاروانسرای لات نمونه ای از اجرای این سیاست است که سرمایه گذار اقدام به تغییر کاربری فضای داخلی در قالب غرفه های عرضه صنایع دستی و نیز رستوران سنتی نموده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در پایان فعالیت بخش خصوصی را اقدامی موثر برای تحقق اهداف توسعه دولت خواند و گفت: گسترش فعالیت بخش خصوصی جهشی برای تحقق اقتصاد مقاومتیست.

انتهای پیام/

کد خبر 1395012512