مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: از آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد تا كنون 19 پروژه بزرگ گردشگري در استان سمنان و توسط بخش خصوصي در دست اجرا قرار گرفته است.
به گزارش روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، «حسين خواجه‌بيدختي» افزود: بر اين اساس اين پروژه‌ها با ارزش يك هزار و 990 ميليارد ريال در دست احداث هستند و در اين مدت سه پروژه گردشگری به ارزش يك هزار میلیارد ریال افتتاح شده است.
وي از انعقاد بیش از 20 تفاهم نامه به ارزش تقریبی پنج هزار میلیارد ریال براي سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان خبر داد و گفت: در دو سال گذشته بیش از 10 موافقت اصولی احداث تأسیسات گردشگری توسط بخش خصوصی با حجم سرمایه گذاری اولیه 750 میلیارد ریال منعقد شده است.
بيدختي به تکمیل کمپینگ‌های گردشگری ایوانکی، آب مرجان و زائرسرای بیارجمند اشاره كرد و افزود: زیرساخت های مناطق نمونه و محورهای گردشگری با حجم بیش از 13 میلیارد ریال احداث شده است.
وي از مرمت بيش از 20 اثر تاريخي استان سمنان در اين مدت نيز اشاره كرد و گفت: مرمت، ساماندهی و احیاء کارخانه پنبه ریسی گرمسار با عنوان موزه علم و صنعت و بازارچه صنایع دستی، مرمت و ساماندهی کاروانسرای قصر بهرام، مرمت و باز زنده سازی بازارهای سمنان، دامغان و شاهرود، مرمت، ساماندهی و احیاء باغ چشمه علی دامغان از جمله اين پروژه هاست.
بيدختي از واگذاری پنج بنای تاریخی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و افزود: تملک، مرمت و ساماندهی خانه حشمت اللشکر سرخه، مرمت و ساماندهی بافت سمنان و شهميرزاد و  بقاع متبرکه و مساجد استان سمنان از ديگر اين پروژه هاست.
وي مرمت مجموعه تاریخی بایزید و مدرسه شاهرخیه همراه با تعویض مقبره بایزید بسطامی را از جمله پروژه هاي مهم انجام شده در استان سمنان و در دولت تدبير و اميد عنوان كرد.
وي پیگیری براي پايدار كردن بیمه بیش از يك هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی و  اخذ 19 نشان مرغوبیت کالا در سطح ملی را از جمله فعاليت‌هاي مهم انجام شده در حوزه صنايع دستي استان اعلام كرد.
مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به تعداد 147 نفر، صدور و تمدید بیش از 800 مجوز سه گانه صنایع دستی  و راه اندازی سامانه هوشمند الکترونیک صدور و تمدید مجوزهای صنایع دستی در سطح استان از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده در سايه دولت تدبير و اميد در استان سمنان است.
رئيس جمهوري و كاروان تدبير و اميد در قالب بيست وششمين سفر استاني فردا (سه شنبه) مهمان مردم سمنان خواهند بود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1395013012