11 قنات تاریخی كشور ثبت جهانی مي شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای ثبت جهانی 11 قنات تاریخی كشور برنامه ریزی شده كه انتظار مي رود در اجلاس تیرماه كمیته میراث جهانی در استانبول به ثبت در فهرست ميراث جهاني برسند.
مسعود سلطانی فر در حاشيه سفر به شهرستان بم با ابراز خرسندي از روند مرمت ارگ تاريخي بم افزود: انتظار مي رود مرمت ارگ تاریخی بم تا سال 2017 به پایان می رسد.
نماينده وي‍ژه رييس جمهور تصريح كرد: باید به گونه ای عمل كرد كه كار مرمت ارگ بم سرعت بیشتری بگیرد.
وی از تدوین طرح جامع مدیریتی منظر فرهنگی بم به كمك یونسكو خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، بازسازی ارگ تا سال 2017 بایستی به پایان برسد و هم اكنون با در نظرگرفتن این طرح جامع، 80 درصد پیشرفت فیزیكی صورت گرفته است.
معاون رئیس جمهوری افزود: با در نظر گرفتن چهره قبل از زلزله ارگ بم، 65 درصد پیشرفت حاصل شده است.
وی بیان كرد: كار آواربرداری ارگ قدیم شش سال به طول انجامید و بعد از آن كار مرمت این بنا شروع شد.
سلطانی فر گفت: همكاری سایر دستگاه های مرتبط با دست اندركاران مرمت ارگ در سرعت مرمت ارگ موثر می باشد.
وی افزود: برای ثبت جهانی 11 قنات تاریخی كشور برنامه ریزی شده كه از این تعداد قنات، 2 رشته متعلق به منطقه بروات بم است و امیدواریم پس از بررسی های صورت گرفته از سوی كارشناسان، بتوانیم در اجلاس تیرماه كمیته میراث جهانی در استانبول، این 2 رشته قنات را نيز به ثبت جهانی برسانیم
روز گذشته مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بیست و هفتمین سفر استانی كاروان تدبیر و امید به عنوان نماينده ويژه رئیس جمهور به شهرستان بم سفر كرد.
.

انتهای پیام/

کد خبر 1395022225