نشست علمی و مناظره در مورد بناي تاريخي آذر برزین مهر با حضور مسئولین، روسای ادارات ، دانشگاه ها با همکاری میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری سبزوار و دانشگاه حکیم سبزواری روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه 1395، از ساعت 9 الی 13، در محل دانشگاه حکیم سبزواری، تالار دانشکده نفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوي، سلیمانی کوشکی رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سبزوار در اين باره گفت : همزمان با فرار رسیدن روز جهاني موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، نشست علمی و مناظره با موضوع ابهام تا واقعیت آتشکده آذربرزین مهر که در کوه ریوند و بین روستاهای مهر و فشتنق، یک چهارتاقی قرار دارد که به خانه دیو معروف شده است.
وي افزود: با توجه به روایاتی که در خصوص آتشکده آذربرزین مهر در ریوند خراسان وجود دارد، برخی بر این باورند که آتشکده آذربرزین مهر، همین بنا است.
سليماني گفت: از طرف دیگر، برخی از پژوهشگران، معتقدند که چهارتاقی مذکور واجد همه خصوصیات مورد نیاز برای آتشکده نیست و تنها یک چهارتاقی و در واقع آتشگاه ساده است.
يادآور مي شود نشست علمی مذکور، مناظره دو دیدگاه فوق الذکر با استناد به شواهد ملموس باستان شناسی، روایات تاریخی و مطالعات تطبیقی می باشد. مورد بحث و گفتگو علاقمندان و صاحب نظران قرار گرفت .

\n
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1395030171